Manipulator / Žvečim ...

... torej imam v ustih Wrigleyjev čigumi

Peter Petrovčič
MLADINA, št. 11, 18. 3. 2005

Vsi iz ene družine

Vsi iz ene družine
© Denis Sarkić

Mnoga podjetja z visokim tržnim deležem v svoji dejavnosti in praktično vsa združevanja slovenskih podjetij spremljajo težave in omejitve, ki jih postavlja Urad za varstvo konkurence.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Peter Petrovčič
MLADINA, št. 11, 18. 3. 2005

Vsi iz ene družine

Vsi iz ene družine
© Denis Sarkić

Mnoga podjetja z visokim tržnim deležem v svoji dejavnosti in praktično vsa združevanja slovenskih podjetij spremljajo težave in omejitve, ki jih postavlja Urad za varstvo konkurence.

Za vse pa ne veljajo enaka merila, Wrigley's je namreč nesporni vladar slovenske žvečilne scene, monopolist. Kolikšen točno je njihov tržni delež, pri Wrigleyju skrivajo, ker imajo takšne podatke le za notranjo uporabo. Povedali so le že na prvi pogled očitno: "Wrigley ima vodilni tržni delež na trgu žvečilnih gumijev, v nekaterih segmentih tržni delež presega 90 %." Točnejši podatki kažejo, da ima Wrigley okoli 99-odstotni delež prodaje brezsladkornih žvečilk. Skoraj stoodstotni delež držijo tudi pri ponudbi žvečilnega gumija kot samostojnega proizvoda. Le njihov skupni tržni delež je nekoliko manjši, le nekaj čez 90 odstotkov, in sicer na račun kombiniranih proizvodov, kjer se žvečilka skriva v igrači ali igrača v žvečilki. Da gre za enega najmočnejših monopolov na svetu, dokazuje tudi podatek, da smo Slovenci po uporabi Wrigleyjevih žvečilk na prebivalca drugi na svetu, takoj za ZDA.

Zakaj ne reagira Urad za varstvo konkurence, še posebej ker gre za živila? Direktor urada Andrej Plahutnik priznava, da ne razpolagajo s podatki o tržnem deležu Wrigleyja, in predlaga, naj se za podatke obrnemo kar na Wrigleyjeve konkurente, ki so po njegovem Kolinska, Žito in Magistrat: "Že iz navedbe (potencialnih) konkurentov je mogoče razumeti, da monopola ni, ni pa mogoče vnaprej izključiti morebitnega obstoja prevladujočega položaja, ki je glede na vizualno oceno možen. Pri živilih vstopnih omejitev ni in zato prisilna regulacija (omejevanje s kvotami, kontingenti, koncesijami ipd.) sploh ni dopustna. Poenostavljeno povedano - potrošnik se prosto odloča o izbiri."

Urad za varstvo konkurence sploh ne ve, kolikšen tržni delež zavzema Wrigley, zagotavlja, da monopola ni ter kupcu pušča proste roke o izbiri (samo) med Wrigleyjevimi žvečilkami ... Pri Laškem in Mobitelu se verjetno že sprašujejo, kako bi si lahko prislužili tako veliko količino Plahutnikove ljubezni, kot jo ima gumijasta multinacionalka.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

»Izraela ni napadla tuja država«

IZJAVA DNEVA

Kultura

Konec MTV-ja

Prva 24-urna glasbena TV postaja na svetu po 40 letih ukinja pet programov v Veliki Britaniji. Sledile bodo Francija, Avstralija in na Poljska. 

»To izgleda kot druga svetovna vojna!«

Zakaj se je Trump nad antifašiste spravil z vojsko