9. 6. 2005 | Mladina 23
Ladislavovo letalo
Kako so izginila "zagotovljena sredstva" za nakup transportnega letala
Ladislav Lipič
© Denis Sarkič
"Zaradi omejenih virov se bodo potrebne zmogljivosti strateškega zračnega transporta zagotavljale s sodelovanjem v mednarodnih projektih. Skladno s povečevanjem obsega delovanja enot izven območja države in zaradi geografske oddaljenosti operacij od Republike Slovenije se bodo v minimalnem obsegu zagotovile lastne zmogljivosti za zračni transport z dosegom med 3500 in 5000 kilometri, namenjene predvsem zagotavljanju oskrbe in vzdržljivosti lastnih sil v operacijah, omejenem premeščanju sil ter morebitni nujni evakuaciji moštva iz operacij," piše v Resoluciji o splošnem dolgoročnem programu razvoja in opremljanja SV, ki jo je nekdanji predsednik DZ Feri Horvat podpisal 13. julija 2004. V skladu s to resolucijo je pred dvema mesecema načelnik generalštaba Ladislav Lipič, po povzemanju STA z dne 4. marca 2005, povedal da "Slovenska vojska načrtuje nakup transportnega letala, in sicer dvomotornega turbopropelerskega letala nekoliko večjih zmogljivosti, ki naj bi nadomestilo stari F-410, ki ima številne pomanjkljivosti." Ob predstavitvi ciljev ministrstva za obrambo je generalmajor Lipič še povedal, da bi bilo lahko letalo tudi rabljeno, "vendar bi moralo imeti možnost letenja vsaj še 15 let in do 9000 ur resursa. Cena takega letala naj bi se vrtela med tremi in petimi milijoni evrov. Lipič je še pojasnil, da so sredstva za morebiten nakup zagotovljena v sedanjem temeljnem razvojnem načrtu do leta 2007."
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
9. 6. 2005 | Mladina 23
Ladislav Lipič
© Denis Sarkič
"Zaradi omejenih virov se bodo potrebne zmogljivosti strateškega zračnega transporta zagotavljale s sodelovanjem v mednarodnih projektih. Skladno s povečevanjem obsega delovanja enot izven območja države in zaradi geografske oddaljenosti operacij od Republike Slovenije se bodo v minimalnem obsegu zagotovile lastne zmogljivosti za zračni transport z dosegom med 3500 in 5000 kilometri, namenjene predvsem zagotavljanju oskrbe in vzdržljivosti lastnih sil v operacijah, omejenem premeščanju sil ter morebitni nujni evakuaciji moštva iz operacij," piše v Resoluciji o splošnem dolgoročnem programu razvoja in opremljanja SV, ki jo je nekdanji predsednik DZ Feri Horvat podpisal 13. julija 2004. V skladu s to resolucijo je pred dvema mesecema načelnik generalštaba Ladislav Lipič, po povzemanju STA z dne 4. marca 2005, povedal da "Slovenska vojska načrtuje nakup transportnega letala, in sicer dvomotornega turbopropelerskega letala nekoliko večjih zmogljivosti, ki naj bi nadomestilo stari F-410, ki ima številne pomanjkljivosti." Ob predstavitvi ciljev ministrstva za obrambo je generalmajor Lipič še povedal, da bi bilo lahko letalo tudi rabljeno, "vendar bi moralo imeti možnost letenja vsaj še 15 let in do 9000 ur resursa. Cena takega letala naj bi se vrtela med tremi in petimi milijoni evrov. Lipič je še pojasnil, da so sredstva za morebiten nakup zagotovljena v sedanjem temeljnem razvojnem načrtu do leta 2007."
Toda nedavna "zagotovljena sredstva", ki bi nadomestila "stari F-410, ki ima številne pomanjkljivosti", očitno niso več tako zagotovljena, saj nas je 31. maja Delo obvestilo, da "v prenovljenem proračunu obrambnega ministrstva ni več postavke za nakup letala."