1. 2. 2006 | Mladina 5
Lokalne zdrahe
Strategija za prevzem večjih občin
Po zmagi na zadnjih državnozborskih volitvah in po številnih županih, ki jih ima stranka SDS v manjših krajih, si na jesenskih lokalnih volitvah želi prevzeti tudi večje občine in mesta. Temu je bilo posvečeno skoraj celotno srečanje stranke v začetku januarja. Čeprav naj bi šlo za nekakšen neformalni posvet, o katerem ponavadi ne obveščajo javnosti, je zaradi zanimanja predsednik Janez Janša v izjavi za javnost vseeno povedal, zakaj so se sestali člani največje vladne stranke. Cilj, ki mu sledijo, je okrepitev položaja v mestnih svetih v primerjavi s prejšnjim izborom ljudstva: "Tokrat želimo te dosežke izboljšati, čeprav vemo, da ne bo enostavno. Običajno je težko doseči enake rezultate kot na državnozborskih volitvah, vendar se bomo poskušali temu rezultatu približati (...) Lokalne oblasti, ki jih bomo izvolili na naslednjih lokalnih volitvah letos jeseni, bodo prve in edine v slovenski zgodovini, ki bodo sodelovale pri oblikovanju regionalnega nivoja, ustanavljanju pokrajin, kar bo izjemno zahtevno delo. Zato cilj SDS ni samo to, da dosežemo dober rezultat, ampak predvsem to, da dobimo v slovenskih mestih in občinah ljudi, ki bodo znali upravljati s skupnimi zadevami."
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
1. 2. 2006 | Mladina 5
Po zmagi na zadnjih državnozborskih volitvah in po številnih županih, ki jih ima stranka SDS v manjših krajih, si na jesenskih lokalnih volitvah želi prevzeti tudi večje občine in mesta. Temu je bilo posvečeno skoraj celotno srečanje stranke v začetku januarja. Čeprav naj bi šlo za nekakšen neformalni posvet, o katerem ponavadi ne obveščajo javnosti, je zaradi zanimanja predsednik Janez Janša v izjavi za javnost vseeno povedal, zakaj so se sestali člani največje vladne stranke. Cilj, ki mu sledijo, je okrepitev položaja v mestnih svetih v primerjavi s prejšnjim izborom ljudstva: "Tokrat želimo te dosežke izboljšati, čeprav vemo, da ne bo enostavno. Običajno je težko doseči enake rezultate kot na državnozborskih volitvah, vendar se bomo poskušali temu rezultatu približati (...) Lokalne oblasti, ki jih bomo izvolili na naslednjih lokalnih volitvah letos jeseni, bodo prve in edine v slovenski zgodovini, ki bodo sodelovale pri oblikovanju regionalnega nivoja, ustanavljanju pokrajin, kar bo izjemno zahtevno delo. Zato cilj SDS ni samo to, da dosežemo dober rezultat, ampak predvsem to, da dobimo v slovenskih mestih in občinah ljudi, ki bodo znali upravljati s skupnimi zadevami."
Čeprav v izjavi za javnost prvak SDS ni povedal, kako namerava stranka dobiti večino tudi na lokalnih volitvah, so se v naslednjih dnevih v večjih, mestnih občinah kot po nekem nenavadnem naključju začele pojavljati različne afere, ki črnijo njihove politične nasprotnike. Predvsem v mestih, kjer volilci že tradicionalno volijo levo politično opcijo. Najmanj volilcev imajo konservativne stranke v Kopru, zato ni čudno, da želi vlada to občino razdeliti. Dogodki v zvezi z morebitno novo občino Ankaran-Hrvatini so se zaostrili do skrajnosti oziroma do fizičnega obračunavanja, zaradi katerega je k okrepitvi policijske prisotnosti moral pozvati miroljubni koprski župan Boris Popovič, sicer menda glavni Janšev kandidat na Obali. Hkrati se je pojavila sveža afera v Novi Gorici, saj naj bi si socialdemokrata, župan občine Šempeter-Vrtojba Dragan Valenčič in občinski svetnik Rajko Kerševan, kot je razkrila občinska svetnica v Novi Gorici Jana Grbec (SDS), zase in za stranko prek Primorskega tehnološkega parka, prisvajala občinske vire. Sočasno pa se je začelo pisati tudi o novem grehu ljubljanske županje Danice Simšič, ki naj bi podpisala sporno pogodbo, tokrat o političnem in predvolilnem marketingu.
Takšni ali drugačni zapleti se pojavljajo tudi v drugih občinah, kjer bodo izvedli referendum o ustanovitvi novih lokalnih skupnosti. Očitno je, da se snovalci programa in politične usmeritve trenutno najuspešnejše stranke zavedajo starega propagandističnega pristopa, ki za prevzem oblasti ne izbira sredstev in za zmago uporablja predvsem diskreditacije.