22. 2. 2006 | Mladina 8
Želi Hofer ugajati vladi?
Odhaja iz Dnevnika, ostaja v Delu
Matej Leskovšek
Na medijski sceni zadnje čase duhov ne burijo le lastniške in kadrovske menjave, temveč tudi poteze oglaševalcev. Marsikoga je denimo presenetilo, da diskontni prodajalec Hofer, ki je lani velikopotezno krenil na osvojitev slovenskega tržišča, ne bo več oglaševal v časopisu Dnevnik. Podjetje, ki za Hofer opravlja storitev zakupa medijskega prostora, je namreč prekinilo 100 milijonov SIT vredno pogodbo z Dnevnikom. Mnogi so razloge za odpoved Hoferjevih oglasov v Dnevniku skušali najti v duhu trenutnih medijskih dogajanj. Tako bi lahko umik oglasov razumeli tudi kot potezo trgovca, ki naj bi potreboval pomoč ali vsaj naklonjenost vlade, če bo želel širiti svojo mrežo v Sloveniji. Hofer ambicij ne skriva, saj za letos načrtuje več kot 20 otvoritev trgovin, v prihodnje pa se vidi kot trgovec z 80 do 100 trgovinami in 3000 zaposlenimi. Pri vsaki novi lokaciji bi mu pomoč vlade in občin seveda prišla še kako prav.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
22. 2. 2006 | Mladina 8
Matej Leskovšek
Na medijski sceni zadnje čase duhov ne burijo le lastniške in kadrovske menjave, temveč tudi poteze oglaševalcev. Marsikoga je denimo presenetilo, da diskontni prodajalec Hofer, ki je lani velikopotezno krenil na osvojitev slovenskega tržišča, ne bo več oglaševal v časopisu Dnevnik. Podjetje, ki za Hofer opravlja storitev zakupa medijskega prostora, je namreč prekinilo 100 milijonov SIT vredno pogodbo z Dnevnikom. Mnogi so razloge za odpoved Hoferjevih oglasov v Dnevniku skušali najti v duhu trenutnih medijskih dogajanj. Tako bi lahko umik oglasov razumeli tudi kot potezo trgovca, ki naj bi potreboval pomoč ali vsaj naklonjenost vlade, če bo želel širiti svojo mrežo v Sloveniji. Hofer ambicij ne skriva, saj za letos načrtuje več kot 20 otvoritev trgovin, v prihodnje pa se vidi kot trgovec z 80 do 100 trgovinami in 3000 zaposlenimi. Pri vsaki novi lokaciji bi mu pomoč vlade in občin seveda prišla še kako prav.
Tako naj bi, da bi ugajal vladi, Hofer svoj oglaševalski proračun umaknil z Dnevnika in ga prenesel na Delo, ki naj bi ga vlada s pomočjo Delovih lastnikov najbolj temeljito pripravila na "uravnoteženost". Gorenjec Stanislav Cotelj ima v Avstriji v solasti holding, ki med drugim skrbi za medijski zakup številnih tujih podjetij, ki so vstopila na slovenski trg, med drugim tudi za Hoferjevo. Očitke o tem, da naj bi okrepili oglaševanje v Delu, pa zavrača. Pravi, da bodo le ohranili količino sedanjega oglaševanja v Delu. Oglase bodo ohranili tudi v Večeru, Primorskih novicah in Slovenskih novicah, umaknili pa jih bodo še iz Gorenjskega glasa, Novega tednika in Vestnika.
A zakaj se umikajo iz Dnevnika? "Dnevnik se skuša postaviti na Delovo mesto, postali so samozavestnejši, kar je njihova pravica. A stvari so se, kar se cenika tiče, podražile. Odločili smo se, da bomo namesto tega denar prerazporedili v poštno distribucijo, ki jo bomo s četrtka razširili še na ponedeljek," pravi Cotelj. Direktorica oglasnega trženja na Dnevniku Nives Roš na očitke o samozavesti odgovarja, da najnovejši podatki o dosegu Dnevnika in Dela, zlasti v osrednji Sloveniji, govorijo v njihov prid. Očitek o poviševanju cen pa zavrača: "V dogovoru o oglaševanju za podjetje Hofer v obdobju januar do december 2006 (z dne 29. 12. 2005) je bila določena tudi cena, ki je nismo nikoli poviševali. Ta cena je za nas še vedno veljavna in navedba g. Cotlja o spremembah cen ne more biti razlog za odpoved oglaševanja." Cotelj kljub temu trdi, da je želel Dnevnik zvišati cene za Hofer za 40 odstotkov (konkretnih številk nam sicer ni predstavil), pa tudi, da z Dnevnikom sploh niso podpisali pogodbe. Si pa želi, da bi Hofer v prihodnosti spet sodelovati z njimi.
Nekateri se ob tem čudijo, zakaj bo Hofer ohranil oglase prav v Delu, saj bi s tem odselil oglaševalski dobiček lastniku svojega največjega tekmeca. Ena večjih lastnic Dela je namreč Pivovarna Laško, ki ima lastniški delež tudi v Mercatorju.