14. 5. 2006 | Mladina 19
Cestninske potegavščine
5-odstotna provizija pri plačevanju s tujo valuto
Slovenija bo v začetku prihodnjega leta dobila novo evropsko valuto evro. Trgovci pa so zato, da bi se ljudstvo lažje privadilo na novo plačilno sredstvo, uvedli obvezno dvojno označevanje cen. Tako naj bi vedeli, koliko hkrati plačamo v tolarjih in v evrih. Lažje naj bi bilo tudi tujcem v Sloveniji. Toda situacija se lahko zaplete, ko ti pridejo na cestnino in skušajo plačati z evri. Dars ima namreč zakonsko dovoljenje, da lahko dodatno odere tiste, ki bi radi plačali cestnino v tuji valuti. In sicer za provizijo pet odstotkov.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
14. 5. 2006 | Mladina 19
Slovenija bo v začetku prihodnjega leta dobila novo evropsko valuto evro. Trgovci pa so zato, da bi se ljudstvo lažje privadilo na novo plačilno sredstvo, uvedli obvezno dvojno označevanje cen. Tako naj bi vedeli, koliko hkrati plačamo v tolarjih in v evrih. Lažje naj bi bilo tudi tujcem v Sloveniji. Toda situacija se lahko zaplete, ko ti pridejo na cestnino in skušajo plačati z evri. Dars ima namreč zakonsko dovoljenje, da lahko dodatno odere tiste, ki bi radi plačali cestnino v tuji valuti. In sicer za provizijo pet odstotkov.
Po pravilniku o dvojnem označevanju cest se cestnina v tuji valuti preračuna po "tečaju, kot ga določa cenik, ki ureja plačevanje uporabe cestninskih cest v tuji valuti in je izdan na podlagi uredbe, ki ureja cestninske ceste in cestnine za uporabo cestninskih cest". Tam pa je zapisano, da lahko nerezidenti plačujejo cestnino v tolarjih, hrvaških kunah, ameriških dolarjih, švicarskih frankih ter v evrih, pri čemer se v skladu z navedenimi predpisi uporablja srednji tečaj Banke Slovenije, zmanjšan za 5 odstotkov. Tujci, ki plačajo cestnino v evrih, so nemalokrat presenečeni, ko jim na avtocestnih mitnicah vrnejo manj tolarjev, kot bi morali. Če bi evre prej zamenjali v tolarje in plačali v trenutni slovenski valuti, bi se po slovenskih avtocestah vozili za sicer borih pet odstotkov ceneje.