2. 6. 2006 | Mladina 22
Transportni velikani za slovenske vojake
Slovenska vojska lahko že uporablja največja transportna letala na svetu
Antonov
© Denis Sarkić
Slovenski obrambni minister Karel Erjavec je javno večkrat poudaril, da Slovenija oziroma njena vojska nujno potrebuje nova transportna letala za prevoz in odvoz vojakov in vojaške opreme na tuja bojišča. Takšna, ki bodo sposobna leteti med 3500 in 5000 kilometrov. Slovenija naj bi nova transportna letala nabavila ali pa najela morda že čez dve leti. Toda Slovenija na drugi strani že ima transportna letala oziroma je solastnica največjih transportnih letal na svetu - antonov 124-100, ki lahko ponesejo kar do 150 ton tovora. Nekatere članice zveze Nato, Belgija, Kanada, Češka, Danska, Nemčija, Velika Britanija, Francija, Madžarska, Luksemburg, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugalska, Slovaška, Slovenija, in ne Nato državi, Finska in Švedska, sodelujejo v programu strateškega transporta Salis, ki je začel veljati letos konec marca. Veliko članic NATO je tako kot Slovenija brez pomorskega in zračnega transporta. Številne države pa čakajo na nova evropska transportna letala airbus A400M, ki naj bi jih dobile do leta 2025.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
2. 6. 2006 | Mladina 22
Antonov
© Denis Sarkić
Slovenski obrambni minister Karel Erjavec je javno večkrat poudaril, da Slovenija oziroma njena vojska nujno potrebuje nova transportna letala za prevoz in odvoz vojakov in vojaške opreme na tuja bojišča. Takšna, ki bodo sposobna leteti med 3500 in 5000 kilometrov. Slovenija naj bi nova transportna letala nabavila ali pa najela morda že čez dve leti. Toda Slovenija na drugi strani že ima transportna letala oziroma je solastnica največjih transportnih letal na svetu - antonov 124-100, ki lahko ponesejo kar do 150 ton tovora. Nekatere članice zveze Nato, Belgija, Kanada, Češka, Danska, Nemčija, Velika Britanija, Francija, Madžarska, Luksemburg, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugalska, Slovaška, Slovenija, in ne Nato državi, Finska in Švedska, sodelujejo v programu strateškega transporta Salis, ki je začel veljati letos konec marca. Veliko članic NATO je tako kot Slovenija brez pomorskega in zračnega transporta. Številne države pa čakajo na nova evropska transportna letala airbus A400M, ki naj bi jih dobile do leta 2025.
V okviru programa Salis so omenjene države sklenile pogodbo z zračnim prevoznikom Ruslan Salis, ki pod določenimi pogoji zagotavlja šest letal antonov-124. Dve bosta nameščeni v Nemčiji v Leipzigu, štiri pa bodo nameščena v Ukrajini in Rusiji ter ju bodo pilotirale ruske in ukrajinske posadke. Vsaka država naj bi se zavezala, da jih bo letno uporabljala določeno število ur. In kakšno vlogo ima v tem strateškem prevozu Slovenija ? "Vsaka od članic podpisnic ima v okviru letne članarine (RS plačuje 0,3662 % od skupnih letnih stroškov; za leto 2006 to znaša 85.627,39 €) zagotovljeno določeno število ur brezplačno, določeno število ur pod ugodnejšimi in ostale potrebne ure po tržni ceni.
Uporaba sporazuma ni omejena le na NATO in vodene vojaške operacije EU, temveč tudi v podporo morebitnega kriznega delovanja ali pomoči," pravijo na ministrstvu za obrambo.