Manipulator / 111 milijonov tolarjev za oglaševanje vojske
Bajna sredstva za promocijo in namerno ignoriranje žensk
Katja Buda
MLADINA, št. 44, 31. 10. 2006

Vabilo vojakom
© Miha Fras
Država ministrstvu za obrambo namenja vsako leto več sredstev. Iz letošnjega proračuna je bilo kar 111,894.930,74 tolarjev namenjenih za oglaševanje vojaškega poklica, in sicer v obdobju od 1. januarja do 10. oktobra 2006. Njihove oglase smo lahko zasledili na radiu, televiziji, po internetu, v kinodvoranah, trgovinah in različnih tiskanih medijih. Za oglaševanje v kinematografih Kolosej so odšteli slabih 5 milijonov tolarjev, so pa prihranili marsikakšen tolar za dva gratis prostora pri Slovenskih železnicah. Komercialni televizijski hiši POP TV in A Kanal sta za objavo TV-oglasa zaračunali 15 milijonov tolarjev, nacionalna RTV pa 10 milijonov. Tako je MORS za promocijo po različnih radiih in televizijah do 10. oktobra skupno porabil 45,295.540,00 SIT.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Katja Buda
MLADINA, št. 44, 31. 10. 2006

Vabilo vojakom
© Miha Fras
Država ministrstvu za obrambo namenja vsako leto več sredstev. Iz letošnjega proračuna je bilo kar 111,894.930,74 tolarjev namenjenih za oglaševanje vojaškega poklica, in sicer v obdobju od 1. januarja do 10. oktobra 2006. Njihove oglase smo lahko zasledili na radiu, televiziji, po internetu, v kinodvoranah, trgovinah in različnih tiskanih medijih. Za oglaševanje v kinematografih Kolosej so odšteli slabih 5 milijonov tolarjev, so pa prihranili marsikakšen tolar za dva gratis prostora pri Slovenskih železnicah. Komercialni televizijski hiši POP TV in A Kanal sta za objavo TV-oglasa zaračunali 15 milijonov tolarjev, nacionalna RTV pa 10 milijonov. Tako je MORS za promocijo po različnih radiih in televizijah do 10. oktobra skupno porabil 45,295.540,00 SIT.
Za oglaševanje v tiskanih medijih so porabili dobro polovico manj, in sicer 18.950.613,14 SIT. Za dobrobit varnosti domovine pa so se posluževali tudi drugih komunikacijskih orodij, za katera so v celoti odšteli 47,648.769,60 SIT. Med njimi so nas prepričevali za vstop v vojsko s promocijskimi PVC-maskirnimi vrečkami, PC-podlogami, kemijskimi pisali, odsevnimi trakovi z logom SV, drobižnicami, pepermint bonboni, obeski ... Poleg tega so nas oblekli v majice in kape za dobrih 11 milijonov in nas založili z “drobno kovinsko galanterijo” za slabih 19 milijonov. Kot pravijo na ministrstvu za obrambo, nas z vsem tem bombardirajo, ker “oglaševanje vojaškega poklica izvajamo na osnovi letnih načrtov oglaševanja, ki jih pripravimo vsako leto, upoštevaje potrebe po zaposlovanju v tistem letu”. Očitno je potreba kar precejšnja, le da ne toliko po ženskah v vojski, saj v oglasih žensk niso niti omenili: “Oglašujemo vojaški poklic. Seveda pa pri tem spoštujemo načelo enakih možnosti za oba spola.” Seveda, le da ženskega spola raje ne kažejo v spotih.