3. 1. 2007 | Mladina 52
Boljši časi za 340.000 evrov
Vodstvo javne televizije in poslovne skrivnosti
Petar Radović
© Borut Krajnc
Novo vodstvo RTV Slovenija se je odločilo, da bo poskrbelo za boljšo gledanost. Gledalcem naj bi tako ponudili tudi boljše filme. Presodili so, da gre za dobro in predvsem nujno programsko odločitev, saj se je gledanost celo najelitnejšega sredinega filmskega termina v zadnjih letih zmanjšala kar za 40 odstotkov. Ker pristojni za sanacijo razmer niso imeli odgovora, se je vodstvo odločilo, da s filmi na visoki ravni samo okrepi filmski termin: "Odgovornim za izbiro in nakup filmov na TV Slovenija iz delno znanih oziroma upravičenih razlogov kljub izraženi želji vodstva, da gledalcem čim hitreje ponudimo paket kakovostnih in gledljivih filmov, primernih za javno TV, v nekaj mesecih ni uspelo predložiti filmskih naslovov mega in A-kategorije, za katere bi lahko nemudoma dobili že obljubljena sponzorska sredstva in ki bi jih bilo mogoče takoj kupiti in predvajati. Zato je kontakt in preverjanje, ali je take filme moč kupiti na slovenskem trgu, opravilo vodstvo samo. V ta napor, ki je bil ob rednih obveznostih veliko breme, je sodil tudi kontakt s filmskimi distributerji, med drugim z Blitzem. Slednji je poslal filmsko ponudbo, s katero je bil tekoče seznanjen tudi urednik uredništva za tuji igrani program, ki je menil, da je cena previsoka, sam pa ponudbe filmov podobne kakovosti ni pridobil."
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
3. 1. 2007 | Mladina 52
Petar Radović
© Borut Krajnc
Novo vodstvo RTV Slovenija se je odločilo, da bo poskrbelo za boljšo gledanost. Gledalcem naj bi tako ponudili tudi boljše filme. Presodili so, da gre za dobro in predvsem nujno programsko odločitev, saj se je gledanost celo najelitnejšega sredinega filmskega termina v zadnjih letih zmanjšala kar za 40 odstotkov. Ker pristojni za sanacijo razmer niso imeli odgovora, se je vodstvo odločilo, da s filmi na visoki ravni samo okrepi filmski termin: "Odgovornim za izbiro in nakup filmov na TV Slovenija iz delno znanih oziroma upravičenih razlogov kljub izraženi želji vodstva, da gledalcem čim hitreje ponudimo paket kakovostnih in gledljivih filmov, primernih za javno TV, v nekaj mesecih ni uspelo predložiti filmskih naslovov mega in A-kategorije, za katere bi lahko nemudoma dobili že obljubljena sponzorska sredstva in ki bi jih bilo mogoče takoj kupiti in predvajati. Zato je kontakt in preverjanje, ali je take filme moč kupiti na slovenskem trgu, opravilo vodstvo samo. V ta napor, ki je bil ob rednih obveznostih veliko breme, je sodil tudi kontakt s filmskimi distributerji, med drugim z Blitzem. Slednji je poslal filmsko ponudbo, s katero je bil tekoče seznanjen tudi urednik uredništva za tuji igrani program, ki je menil, da je cena previsoka, sam pa ponudbe filmov podobne kakovosti ni pridobil."
Pri pogajanjih je poleg direktorja televizije, njegovega pomočnika in vodje pravne službe RTV sodeloval še generalni direktor. Končna cena za 57 filmov je nazadnje znašala 340.000 evrov. Cena, ki se ni zdela previsoka samo uredniku uredništva za tuji igrani program Jaroslavu Skrušnemu, ampak tudi drugim poznavalcem filmske scene.
Ko smo vodstvo, ki se je tako potrudilo, da bi nam, gledalcem, priskrbelo gledljive filme, vprašali po naslovih filmov, na podlagi katerih bi lahko takoj ugotovili, ali je cena previsoka ali ne, pa smo dobili takle odgovor: "Glede informacije o naslovih filmov pa je treba pojasniti, da gre za poslovno skrivnost v smislu določbe 2. točke 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja." Kaj skrivajo in zakaj, ni jasno, sliši pa se, da je pri kupovanju filmov pomagal Petar Radović, ki naj bi imel dobre zveze z zagrebškim distributerjem Blitzem. Vodstvo televizije računa, da bo s pogodbo, vredno 340.000 evrov, pridobilo filmske gledalce: "Zato pomeni pogodba z Blitzem veliko spremembo in napoved boljših časov za filmsko gledalstvo." Tisti, ki niso v vodstvu javne televizije, pa imajo občutek, da bi se dalo enako dobro napovedati boljše čase za veliko manj denarja.