Turistični vlak SDS

Sign Factory je pobarval javni vlak v barve SDS

SDS-jev vlak

SDS-jev vlak
© Boban Plavevski

O tem, da je lani konec maja SDS najela vlak Slovenskih železnic v propagandne namene, smo že pisali, škofjeloški Sign Factory je takrat za potrebe SDS vlak polepil s slovensko zastavo, znakom SDS in fotografijami lepot Slovenije. Znak SDS so potem sicer odstranili, vse drugo pa je ostalo in vlak je vse do nedavna, tudi med lokalnimi volitvami, reklamiral SDS kar v javnem prometu.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

SDS-jev vlak

SDS-jev vlak
© Boban Plavevski

O tem, da je lani konec maja SDS najela vlak Slovenskih železnic v propagandne namene, smo že pisali, škofjeloški Sign Factory je takrat za potrebe SDS vlak polepil s slovensko zastavo, znakom SDS in fotografijami lepot Slovenije. Znak SDS so potem sicer odstranili, vse drugo pa je ostalo in vlak je vse do nedavna, tudi med lokalnimi volitvami, reklamiral SDS kar v javnem prometu.

Kljub odstranitvi znaka SDS je namreč po mnenju dr. Mira Klineta s FDV šlo za "dober primer prikritega oglaševanja, ker sporočilo ne identificira oglaševalca, ga pa nedvomno implicitno vriva v zavest volivcev, ki pridejo v stik z njim". Še dodatno, ker je vlak ves čas nosil napis "Slovenija na pravi poti", ki neverjetno spominja na geslo SDS "Slovenija na novi poti". Povedano po domače, kdor je videl v celoti polepljen vlak z logotipom SDS, ga vlak tudi po odstranitvi strankarskega logotipa najprej asociira na SDS. Vlak pa, z dodatnimi malenkostnimi kozmetičnimi popravki, še vedno vozi v javnem prometu. V začetku leta je namreč poslikavo vlaka v delu, kjer sta bila prej slovenska zastava in napis SDS, zamenjala modrina z navedbo spletne strani Slovenske turistične organizacije (STO). Lepote Slovenije seveda ostajajo.

Na STO so takoj po naših poizvedbah o "prenovljenem SDS vlaku" odgovorili: "STO je od podjetja Sign Factory prevzela in nadgradila obstoječo poslikavo vlaka Siemens, ki prikazuje lepote Slovenije." Da so se pod novo oblastjo spletle tesne vezi med SDS, Slovenskimi železnicami in STO, ni skrivnost. Eden izmed najbolj aktivnih gorenjskih SDS-ovcev Dejan Podgoršek je recimo do nedavna na SŽ vodil službo za odnose z javnostmi, sedaj pa je že namestnik direktorja STO. Skrivnost pa je bilo ozadje posla s Sign Factory. Gre za podjetje, ki ga vodi Oskar Škulj, ki je na lanskih volitvah za malo zgrešil izvolitev v škofjeloški mestni svet. Kandidiral je na lokalni listi "NIT - lista za napredek in tradicijo", ta je za župana predlagala Dušana Krajnika, ki mu je za izvolitev zmanjkalo 16 glasov. Krajnik je bil član Kranjčeve skupine, ki je pripravila novo davčno reformo, in je najbolj znan po tem, da ga sedaj že bivši minister za delo Janez Drobnič, kljub temu da gre za visokega predstavnika Obrtne zbornice - torej delodajalcev, imenoval za vodjo pogajanj med sindikati, vlado in delodajalci. Pregled predvolilnih aktivnosti Škuljeve liste sliko o dolgih lovkah SDS samo še jasni. Pred volitvami so jih v Škofjo Loko prišli bodrit direktor Davčne uprave Ivan Simič, šef UMAR-ja Janez Šušteršič, podjetnik Ivo Boscarol, poslanec SLS Mihael Prevc in celo nadškof Alojz Uran. Takoj po volitvah pa je lista NIT podpisala koalicijsko pogodbo s SDS.