11. 3. 2007 | Mladina 9
Povrnjeni stroški do leta 3000
Kdo bo imel koristi od ljubljanske vzpenjače
Vzpenjača na grad sameva
© Borut Peterlin
Ob slovesnem odprtju vzpenjače na ljubljanski grad je župan slikovito orisal nesmiselnost te investicije, ko je zatrdil, da vzpenjača zanj ni najbolj potrebna, saj se bo še naprej na ljubljanski grad odpravljal peš. Cena vzpenjače je še pred končno bilanco znašala 7,2 milijona evrov. Še največ obiskovalcev pa je pritegnila prve dni obratovanja, ko so se lahko meščanke in meščani zastonj vozili z njo po hribčku. Dokler za kakšno minuto dolgo vožnjo ni bilo potrebno odšteti dva evra na glavo, se je z njo zapeljalo 67.380 potnikov, po uvedbi plačila pa je entuziazem Ljubljančanov opazno splahnel. Morebiti so k temu pripomogle njene napake - v kratki življenjski dobi se je namreč že kar trikrat samodejno zaustavila, enkrat pa je bilo treba iz nje celo reševati potnike.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
11. 3. 2007 | Mladina 9
Vzpenjača na grad sameva
© Borut Peterlin
Ob slovesnem odprtju vzpenjače na ljubljanski grad je župan slikovito orisal nesmiselnost te investicije, ko je zatrdil, da vzpenjača zanj ni najbolj potrebna, saj se bo še naprej na ljubljanski grad odpravljal peš. Cena vzpenjače je še pred končno bilanco znašala 7,2 milijona evrov. Še največ obiskovalcev pa je pritegnila prve dni obratovanja, ko so se lahko meščanke in meščani zastonj vozili z njo po hribčku. Dokler za kakšno minuto dolgo vožnjo ni bilo potrebno odšteti dva evra na glavo, se je z njo zapeljalo 67.380 potnikov, po uvedbi plačila pa je entuziazem Ljubljančanov opazno splahnel. Morebiti so k temu pripomogle njene napake - v kratki življenjski dobi se je namreč že kar trikrat samodejno zaustavila, enkrat pa je bilo treba iz nje celo reševati potnike.
Kakorkoli se zdi komu smiselnost gradnje takšnega projekta upravičena ali ne, dejstvo ostaja, da je kabina vzpenjače narejena za triintrideset potnikov, njena kapaciteta pa je petsto prepeljanih ljudi v eni uri, kar je nedosegljiv ideal. Če bi obratovala s polno paro, bi se morebiti uresničile napovedi Darka Brleka, da se bo investicija povrnila v štiridesetih letih, tako pa je videti, kot da ne bomo dočakali njenega dobička niti do leta 3000. Skoraj cele dneve stoji in sameva. To potrjujejo tudi podatki o prepeljanih potnikih, ki so nam jih poslali iz ljubljanskega Festivala. Namesto petsto na uro se jih na dan prepelje samo nekaj sto. Do sedaj je imela vzpenjača nekaj dobrih vikendov, ko se je z njo na dan prepeljalo okoli tisoč ljudi, kar je njen absolutni rekord, druge dneve med tednom pa je slika bolj klavrna. Številke so krute in kažejo, da se z njo lahko prepelje tudi samo 62 potnikov na dan, v povprečju pa jih plača dva evra nekje okoli dvesto do štiristo. Medtem pa so pristojni že ugotovili, da delajo izgubo, zaradi česar naj bi se cena vozovnice kmalu zvišala na tri evre ...