Ni recepta za uspeh v medijskih glasovanjih

Lahko pa pomaga, če imate veliko zvestih prijateljev

Popularni duo

Popularni duo
© Denis Sarkić

Koprski župan Boris Popovič in njegov odvetnik Franci Matoz sta v Sloveniji, še posebej na Primorskem, precej znani osebnosti. Popoviča je v finalu za osebnost Primorske leta 2006 premagal samo dr. Erik Brecelj z Onkološkega inštituta v Ljubljani, Matoz pa je bil konec lanskega leta izbran med deset najvplivnejših pravnikov v Sloveniji. "Do uspeha sem prišel tako, da so ljudje glasovali zame," je pojasnil Matoz. Podobno so za Popoviča svoj glas oddali bralci Primorskih novic in poslušalci Radia Koper.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Popularni duo

Popularni duo
© Denis Sarkić

Koprski župan Boris Popovič in njegov odvetnik Franci Matoz sta v Sloveniji, še posebej na Primorskem, precej znani osebnosti. Popoviča je v finalu za osebnost Primorske leta 2006 premagal samo dr. Erik Brecelj z Onkološkega inštituta v Ljubljani, Matoz pa je bil konec lanskega leta izbran med deset najvplivnejših pravnikov v Sloveniji. "Do uspeha sem prišel tako, da so ljudje glasovali zame," je pojasnil Matoz. Podobno so za Popoviča svoj glas oddali bralci Primorskih novic in poslušalci Radia Koper.

V podporo obeh se je torej na najrazličnejše načine aktiviralo številno občinstvo. Pri aktiviranju javnosti pa so, sodeč po informacijah, ki krožijo po medmrežju, sodelovale tudi uslužbenke koprske mestne občine. Tako je Sabina Mozetič, direktorica občinske uprave, zaposlene na občini prosila: "Glasujte za pravnika leta in oddajte svoj glas odvetniku Franciju Matozu, številka 10." Andreja Čmaj in Mojca Beljan iz službe za odnose z javnostmi pa sta zaposlene na občini obvestili in prosili, da v akciji osebnost Primorske oddajo svoj glas za župana. Kot pravi Mozetičeva, "prošnja ni bila ukaz ali poslovno navodilo" in se o njej z Matozom ni pogovarjala: "Zakaj ne bi podprli odvetnika, ki že več let uspešno sodeluje z občino."

Beljanova pa je povedala, da je bila prošnja za podporo Popoviču iniciativa piarovk. Zdelo se jima je "prijazno, če uslužbenci glasujejo za svojega župana". Tako Mozetičeva kot Beljanova sta poudarili, da je šlo za prošnjo in ne za lobiranje. Občinsko interno bazo podatkov pa sta uporabili, "ker je z enim klikom mogoče doseči vse naslovnike hkrati". Zaposlene tako obveščajo tudi o gledaliških predstavah in drugih dogodkih. Četudi bi v omenjenih akcijah vsi uslužbenci glasovali prek elektronske pošte, pravita, bi zaradi skupne mreže štel le en glas.

Pri omenjenih primerih je lahko sporno, da so prošnje prihajale iz "centra moči" in med službenim časom. Samo lobiranje pri raznoraznih javnomnenjskih glasovanjih pa je danes prej pravilo kot izjema. Če te ni v medijih, namreč ne obstajaš. Ne samo, kadar je govor o politikih ali gospodarstvenikih. Tudi najlepše natakarice, vinske kraljice, osebnosti tednov in mesecev nazivov ne dosežejo brez uspešnih lobistov. Da o zmagah na vročih stolih in piramidah sploh ne govorimo.

Če je občinskim uslužbenkam z vljudnostnimi pozivi za glasovanje uspelo zagotoviti Popoviču in Matozu kakšen glas več, ne bomo nikoli izvedeli. So pa nedvomno pripomogle, da se o koprskem županu in njegovem odvetniku govori tudi danes.