Vanja Pirc

 |  Mladina 9

Novi pravi anketar

Po pričakovanjih raziskave o odnosu javnosti do vlade po novem meri skupina Parsifal

Poštni nabiralnik vladnih anketarjev

Poštni nabiralnik vladnih anketarjev
© Samo Bešlagič

Na spletnih straneh kabineta predsednika vlade smo lahko nedavno po dolgem času spet zasledili sveže izsledke javnomnenjske raziskave o odnosu javnosti do vlade in aktualnih dogodkov. Raziskavo je tokrat opravilo podjetje Skupina Parsifal.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Vanja Pirc

 |  Mladina 9

Poštni nabiralnik vladnih anketarjev

Poštni nabiralnik vladnih anketarjev
© Samo Bešlagič

Na spletnih straneh kabineta predsednika vlade smo lahko nedavno po dolgem času spet zasledili sveže izsledke javnomnenjske raziskave o odnosu javnosti do vlade in aktualnih dogodkov. Raziskavo je tokrat opravilo podjetje Skupina Parsifal.

Ker so nam v kabinetu predsednika vlade sredi januarja povedali, da iščejo novega izvajalca javnomnenjskih raziskav o odnosu javnosti do vlade, premiera, ministrov ter vladnih potez in projektov, bi lahko sklepali, da se je z objavo Parsifalove raziskave vendarle uspešno končal javni razpis s tega področja. A izkazalo se je, da ni tako. V kabinetu so namreč obe ponudbi, ki sta prispeli na javni razpis - prvo je dal Episcenter (139.212 evrov), drugo pa novogoriška Fakulteta za uporabne družbene študije (151.200 evrov) - označili za previsoki, zato so razpis razveljavili in naj bi ga ponovili.

Kot pravi tiskovni predstavnik vlade Valentin Hajdinjak, naročnik in plačnik Parsifalove raziskave javnega mnenja tako ni kabinet predsednika vlade, temveč vladni urad vlade za komuniciranje. Sami pa so anketo "zgolj objavili na spletnih straneh". Na uradu za komuniciranje so nam povedali, da so Parsifalu posel oddali prek naročila male vrednosti, torej brez kakšnega posebnega izbirnega postopka, zgolj s sklenitvijo neposredne pogodbe z izbranim ponudnikom. Pri Parsifalu so naročili eno javnomnenjsko raziskavo, zanjo pa bodo odšteli 4613 evrov.

Skupina Parsifal tako nadaljuje serijo uspešno sklenjenih pogodb z državnimi inštitucijami. Čeprav posluje od leta 2006 in na področju tovrstnih storitev ni ravno dobro znana, se lahko namreč pohvali, da so se doslej med njegovimi klienti znašli tudi šolsko, visokošolsko in kmetijsko ministrstvo, ki so za njegove raziskave skupno odštela kar 54.000 evrov. Da je urad za komuniciranje izbral ravno Parsifal, pa ne preseneča tudi zato, ker nam je prav ta urad že sredi januarja posredoval informacijo, da je med izvajalci javnomnenjskih raziskav za kabinet predsednika vlade poleg že znanih Mediane in Aragona tudi podjetje Parsifal. Zdaj se kot Parsifalov naročnik sicer podpisuje urad za komuniciranje, ob vsem tem pa se ni mogoče znebiti občutka, da je bil Parsifal za novega merilca javnomnenjskega utripa izbran, še preden je kabinet predsednika vlade sploh končal javni razpis s tega področja.

Se torej ponavlja zgodba izpred dveh let? Tudi takrat je kabinet predsednika vlade objavil javni razpis za novega merilca političnega utripa, saj se je želel znebiti dotedanje javnomnenjske raziskave Politbarometer. Pravilno izpolnjeno prijavo sta oddali dve podjetji - Mediana je zahtevala 31, Aragon pa 50 milijonov SIT -, a na koncu ni bil izbran nihče, ker naj bi bili ponudbi previsoki. Še preden je bil razpis končan, je kabinet posel prek naročila male vrednosti oddal Aragonu, ki je nenadoma zahteval "le" 11,5 milijona SIT.