Vsak ima svoj taksi

Italijanski taksisti slovenske obtožujejo, da jim prevzemajo stranke

Taksi pred novogoriško Perlo

Taksi pred novogoriško Perlo
© Toni Dugorepec

Med slovenskimi in italijanskimi taksisti iz obeh Goric, pa tudi Kopra, Trsta in bližnjih italijanskih mest, že več let potekajo manjši spori. Eni druge obtožujejo, da prevzemajo potnike izven matičnega teritorija, kar po zakonu ni dovoljeno. Ker gre za območje, bogato z igralnicami in pristanišči, in je temu primerno v igri precejšen zaslužek, sporom ni videti konca.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Taksi pred novogoriško Perlo

Taksi pred novogoriško Perlo
© Toni Dugorepec

Med slovenskimi in italijanskimi taksisti iz obeh Goric, pa tudi Kopra, Trsta in bližnjih italijanskih mest, že več let potekajo manjši spori. Eni druge obtožujejo, da prevzemajo potnike izven matičnega teritorija, kar po zakonu ni dovoljeno. Ker gre za območje, bogato z igralnicami in pristanišči, in je temu primerno v igri precejšen zaslužek, sporom ni videti konca.

Na zadnje obtožbe italijanskih taksistov, da jim slovenski kolegi prevzemajo stranke v Gorici, se je posredno odzvala celo novogoriška občina. Sprejeli so odlok, ki določa, da "avtotaksi prevozi ne smejo prevzemati potnikov v občini, v kateri nimajo veljavnega dovoljenja, če je občina uvedla dovoljenja za avtotaksi prevoze, lahko pa jih vanjo pripeljejo". S tem so le potrdili zakonodajo, ki na podoben način rešuje problem prevzemanja potnikov tako v Sloveniji kot v Italiji. Je pa med državama bistvena razlika v tem, da je taksi služba v Italiji javna služba, pri nas pa komercialna dejavnost. Sosedje izberejo kandidate prek javnih razpisov, taksisti pa vozijo po enotnih tarifah. V Sloveniji na področju taksi službe vlada nered. Veliko taksistov naj bi delalo na črno, cene pa so vedno stvar dogovora in so praviloma bolj ugodne kot pri sosedih.

Problem je v tem, da ne obstaja enotna evropska zakonodaja o taksi prevozih. Direktorica taksi službe Euromode, Suzana Balin, pravi, da "v Evropi ni direktive, ki bi urejala prevoze do osem oseb". Nacionalni zakoni pa veljajo samo za vozila, registrirana v matični državi. Balinovi so tako italijanski policisti, še pred padcem schengenske meje, prepovedali vstop s taksijem v Italijo. Pritožila se je na sodišče v Gorici in sodbo dobila. "Sodnik je namreč odločil, da je posel pravno sklenjen v Sloveniji, če je naročen prek telefona, faksa ali elektronske pošte. Taksist gre tako po znanega naročnika," še doda Balinova.

Slovenski taksisti ne nazadnje odidejo po znane stranke, igralniške goste, v bližnja italijanska mesta tudi po naročilu novogoriškega HIT-a. Ravno tako pa njihovi italijanski kolegi včasih poberejo stranke pred igralnicami v Novi Gorici. Glede na to, da se z razvojem reškega pristanišča povečujejo potrebe po prevozih med letališčem Ronki in Reko, je pričakovati, da bodo v spore kmalu vpleteni tudi hrvaški taksisti.