15. 4. 2008 | Mladina 15
Imena na prodaj
Na prodaj spletna stran Janše, Golobiča, Kresalove, Jelinčiča, Drnovška
Cena za domeno www.janezjansa.si je najmanj 1000 evrov
© Matej Leskovšek
Za nekaj več kot 1000 evrov je na prodaj spletna stran z imenom predsednika vlade www.janezjansa.si. Spletno stran je leta 2005 z namenom nadaljnje prodaje registriralo podjetje mladega samostojnega podjetnika Žige Vavpotiča, sicer študenta mednarodnih odnosov na FDV, a tudi člana LDS. Povedal nam je, da doslej še ni prejel nobene resne ponudbe, ker pa je od leta 2005 imel stroške z rezervacijo strani, bi jo bil pripravljen prodati za ceno, ki je višja od 1000 evrov. In sicer vsakomur, tudi Janševim političnim konkurentom, čeprav bi jo v skladu s poslovanjem, "ki deluje na principu pozitivnih vrednot", najraje prodal ljudem, ki so povezani s predsednikom vlade. Če želi do internetnega naslova, ima SDS še možnost, da svojega prvega moža predstavi na naslovu www.jansa.si, ki pa je od srede minulega leta v lasti Društva Odgovor iz Kranja. Njen predsednik Marko Čehovin, ki mu je uspelo registrirati tudi domeno www.jelincic.si, o ceni sicer ni želel govoriti, prav tako ne o razlogih, zaradi katerih je naslove kupil.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
15. 4. 2008 | Mladina 15
Cena za domeno www.janezjansa.si je najmanj 1000 evrov
© Matej Leskovšek
Za nekaj več kot 1000 evrov je na prodaj spletna stran z imenom predsednika vlade www.janezjansa.si. Spletno stran je leta 2005 z namenom nadaljnje prodaje registriralo podjetje mladega samostojnega podjetnika Žige Vavpotiča, sicer študenta mednarodnih odnosov na FDV, a tudi člana LDS. Povedal nam je, da doslej še ni prejel nobene resne ponudbe, ker pa je od leta 2005 imel stroške z rezervacijo strani, bi jo bil pripravljen prodati za ceno, ki je višja od 1000 evrov. In sicer vsakomur, tudi Janševim političnim konkurentom, čeprav bi jo v skladu s poslovanjem, "ki deluje na principu pozitivnih vrednot", najraje prodal ljudem, ki so povezani s predsednikom vlade. Če želi do internetnega naslova, ima SDS še možnost, da svojega prvega moža predstavi na naslovu www.jansa.si, ki pa je od srede minulega leta v lasti Društva Odgovor iz Kranja. Njen predsednik Marko Čehovin, ki mu je uspelo registrirati tudi domeno www.jelincic.si, o ceni sicer ni želel govoriti, prav tako ne o razlogih, zaradi katerih je naslove kupil.
Politika se je v internetno tekmo prvič resneje podala na državnozborskih volitvah leta 2000, z dnevniškimi zapiski ali videi pa je poln zamah doživela na zadnjih lokalnih in predsedniških volitvah. Ker so mladi, ki večinoma uporabljajo internet, med najbolj neopredeljenimi ciljnimi skupinami, lahko oster virtualni boj pričakujemo tudi to leto. Tega se zavedajo podjetja ali društva, ki so pravočasno zakupila še vse preostale domene z imeni vidnejših politikov. Samostojni podjetnik Simon Zajc je denimo v začetku aprila zakupil domeno z imenom liderja Zares Gregorja Golobiča - www.gregorgolobic.si -, ki jo ceni na vsaj 2000 evrov. A tudi LDS ne bo imela sreče, če se bo želela na internetu predstaviti z delom in življenjem Katarine Kresal. Njeno virtualno ime je namreč v lasti Društva za promocijo demokracije, ki ga vodi Jurij Toplak, predavatelj na mariborski pravni fakulteti. Dejal nam je, da so sredi leta 2007 rezervirali več domen z imeni znanih slovenskih politikov zaradi nekega projekta, ki ga pa zaradi časovne stiske niso uresničili. Razumeli smo, da bi tudi oni "Kresalovo" prodali, če bi obstajal interes.
Kupovanje in prodajanje domen v principu ni sporno, so nam razložili na Arnesu, kjer so pristojni za internetne domene s slovensko končnico .si. Če pride do spora, ki ga rešuje njihovo sodišče, pa morajo lastniki kljub temu dokazati, da je njihova dejavnost povezana z imenom internetnega naslova in da naslova niso registrirali v "slabi veri". Tu pa nastane problem za "preprodajalce", saj lahko zgolj interes po preprodaji pomeni takšno slabo vero. Veliko trdnejšo pozicijo bi v primeru spora imela samostojna podjetnica Nina Križanec, ki ima v lasti internetni naslov z imenom Janeza Drnovška - www.janezdrnovsek.si. Kot nam je povedala, je spletno stran pripravljena prodati, kupila pa jo je zato, da je na njej objavila podatke o predsedniku in virtualno žalno knjigo. Ker lahko prvotni lastniki domen večinoma dokažejo neki interes, se veliko sporov reši s preprodajo. Vendar se v Sloveniji te cifre še zdaleč ne približajo rekorderju iz tega meseca, nekemu Američanu, ki je leta 1994 registrirano domeno pizza.com prodal za 2,6 milijona evrov.
Stroški registracije domene .si sedaj v Sloveniji znašajo okrog 20 evrov na leto.