Pogovori z angeli
Kaj nam lahko pove avatar, tehnološki angel?
Vstopna stran
Spletna umetnost je v dobrih petih letih, odkar se je pojavila in doživela buren razvoj, postala del sodobne mednarodne umetniške prakse. V tradicionalnejših umetniških institucijah je še čutiti zmedo pri uvrščanju in sprejemanju spletne umetnosti, a vendar je postala tako rekoč obvezen sestavni del številnih festivalov sodobne umetnosti. Prebila se je v galerije in muzeje, najbolje pa seveda deluje v svojem naravnem okolju - medmrežju. Številni umetniki, zainteresirana javnost, teoretiki in kustosi se zbirajo v različnih iniciativah, katerih srce je navadno mailing lista, spletna stran, ki prerašča v arhiv in svojevrstno spletno galerijo, ter na občasnih srečanjih, običajno v sklopu festivalov ali medijskih centrov.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Vstopna stran
Spletna umetnost je v dobrih petih letih, odkar se je pojavila in doživela buren razvoj, postala del sodobne mednarodne umetniške prakse. V tradicionalnejših umetniških institucijah je še čutiti zmedo pri uvrščanju in sprejemanju spletne umetnosti, a vendar je postala tako rekoč obvezen sestavni del številnih festivalov sodobne umetnosti. Prebila se je v galerije in muzeje, najbolje pa seveda deluje v svojem naravnem okolju - medmrežju. Številni umetniki, zainteresirana javnost, teoretiki in kustosi se zbirajo v različnih iniciativah, katerih srce je navadno mailing lista, spletna stran, ki prerašča v arhiv in svojevrstno spletno galerijo, ter na občasnih srečanjih, običajno v sklopu festivalov ali medijskih centrov.
Morda kje v virtualnem prostranstvu obstaja tudi seznam pogostih vprašanj in odgovorov na temo spletne umetnosti. Če obstaja, bi na njem zelo verjetno prebrali, da za razumevanje del spletne umetnosti vsekakor koristi vsaj bežno poznavanje spletne tehnologije in kančka ali dveh teorije in zgodovine umetnosti. Spletna umetnost namreč vsrka vse poprejšnje zvrsti umetnosti, a jih spremeni v prizmi novega medija - ne kopira in ponavlja že znanih vzorcev, uporabi jih kot navdih. Tako nastajajo dela različnih vsebin, usmerjena na različne vsebine: vizualne, zvočne, konceptualne, jezikovne, interaktivne ali ne, narativne ali pa tudi ne. Prav multimedijskost in interaktivnost pa sta v narativne oblike umetnosti vnesli veliko novosti, delno tudi zaradi novih možnosti komunikacijskih tehnologij.
In smo že tako rekoč pri angelih. Kako? Morebitni bralec morebitnih pogostih vprašanj bi slej ko prej naletel prav na angele, natančneje na Conversations with Angels. Po vsej verjetnosti bi bili omenjeni kot delo, ki si ga vsekakor velja ogledati. Bolj didaktično zastavljen opis bi temu verjetno dodal še, da gre za narativno, interaktivno, nelinearno, trirazsežnostno delo, v katerem se obiskovalec srečuje z različnimi osebami, s katerimi lahko vstopa v različne, tudi jezikovne interakcije. Pri tem pa lahko v delu sreča še druge obiskovalce. Če je priključen na internet, Conversations with Angels obstaja tudi kot CD-ROM.
Glavna avtorja dela Conversations with Angels, http://angels.kiasma.fng.fi/, sta Andy Best in Merja Puustinen, ki sta srce skupine Meetfactory, http://www.meetfactory.com. V skupini, katere cilj je izdelava trirazsežnostnih okolij, okoli katerih se lahko razvije virtualna skupnost, so še različni strokovnjaki za računalništvo, ki so nenadomestljivi pri nastajanju tovrstnih del. Svojevrstno nadaljevanje pogovorov z angeli je novo delo istih avtorjev, Iceborg, http://www.kiss.fi:8081/iceborg/main/index.php, kjer se nadaljuje razvijanje konceptov, zastavljenih že pri Conversations with Angels.
Ko vstopimo v Conversations with Angels, se znajdemo visoko na nebu pred angeloma in zelenim superherojem. Pozor - napadeni smo! In naloga - rešimo letalo, ki ga zajame ogenj. Znajdemo se v okrogli sobi s strumno korakajočim možicem in šestimi vrati, ki skrivajo šest svetov in nekaj več oseb. In morebitne druge obiskovalce. Tehnološko srce dela je tehnologija VRML, ki omogoča interaktivne trirazsežnostne večuporabniške prostore. Ti so sestavljeni iz vrmljasto okornih oblik. Kar pa je v tem primeru prednost. Trenutni hiperrealistični poskusi trirazsežnostnih prikazov "resničnosti" delujejo prej moteče kot zapeljivo. Resničnost je pač videti bolj resnična, manj ko si je podobna.
Conversations with Angels je po zvočno-vizualni plati izjemno pisan, živih barv. Za kanček psihedeličen, izhaja pa iz arzenala otrokom namenjenih oblik in estetik. Da se delo uravnoteži, saj je namenjeno starejši publiki, poskrbijo osebe, ki jih srečujemo v svetovih. Te so s svojo govorico in odnosom do sveta bolj podobne divjejšim primerkom sedaj popularnega South parka kot sluzasto kičastim, politično korektnim likom Disneyjevega sveta. Liki nas bodo brez ženiranja poslali v rit, nam ponudili dnevni obrok prozaka, nas zapeljevali, zahtevali nežnosti in zapeljevanje ali pa nas poskusili umoriti. Pač odvisno od tega, na koga naletimo.
Liki tudi izvajajo raznovrstne vragolije, če se jim približamo ali se jih dotaknemo, z njimi pa govorimo tako, kot da bi bili v kateri izmed ircastih čvekalnic. Tako lahko komuniciramo tudi z drugimi obiskovalci, ki jih vidimo kot avatarje, ki si jih lahko obiskovalci bodisi izberejo bodisi kreirajo sami.
Je Conversations with Angels - pogovori z angeli - dobil ime prav zaradi avatarjev ali ne, ne vemo. Privlačnost misli, da je bilo tako, izhaja iz narave avatarja. Beseda avatar prihaja iz vzhodnjaške religije, kjer označuje fizično manifestacijo božanstev, v tehnološki reinkarnaciji pa je to lik, s katerim je predstavljen obiskovalec virtualnega sveta. In če za angele lahko rečemo, da so nesnovni in da zanje ne veljajo zakoni fizičnega sveta, lahko isto pripišemo avatarju.
Najnevarnejša oseba - lovec in zbiralec avatarjev
Vstopna stran Iceborga