Mateja Hrastar

 |  Mladina 38  |  Kultura

Code.Sign + CODEEP

Martin Bricelj, vizualni komunikator

© Borut Krajnc

Code.Sign je večpomensko ime: črtna koda je najuniverzalnejši simbol in ime razumejo vsi ljudje na svetu, ker "ne bi bil rad omejen na zgolj slovenski svet". Co je lahko kolektiv, company, pa še koda, znak, zakodirana realnost. In to je to - Code.Sign je oblikovalski studio, kolektiv, ki v zadnjem času več kot opazno opozarja nase. "Družijo nas estetsko sorodna nagnjenja s poudarkom na močnih grafizmih, ker se mi zdi, da v današnji estetiki manjka jasnosti in čistosti. Zraven je bila tudi želja po avtoprodukciji, tako bi radi vsak mesec izdali plakat in druge grafične izdelke," pravi Martin Bricelj, grafični oblikovalec, absolvent Oddelka za vizualne komunikacije na ALU in soustanovitelj studia Code.Sign. Po štirih mesecih življenja in dela v Barceloni - med drugim je naredil vizualno identiteto kluba Agencia Espacial - je v lobiju Ljubljanske banke pripravil svojo prvo portfolijo razstavo. Čeprav ga bolj zanimajo tematske razstave, recimo take, kot je interakcija dizajna in prostora na obrežju Ljubljanice, kjer je razstavljen projekt GHB. "Gre za ponavljajoč se niz kvadratov, znotraj vsakega kvadrata je kemijska formula droge GHB. Želeli smo doseči demistifikacijo te droge in osveščenje o fenomenu, ki obstaja." Na spletni strani so predstavili pozitivno in negativno stran droge.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Mateja Hrastar

 |  Mladina 38  |  Kultura

© Borut Krajnc

Code.Sign je večpomensko ime: črtna koda je najuniverzalnejši simbol in ime razumejo vsi ljudje na svetu, ker "ne bi bil rad omejen na zgolj slovenski svet". Co je lahko kolektiv, company, pa še koda, znak, zakodirana realnost. In to je to - Code.Sign je oblikovalski studio, kolektiv, ki v zadnjem času več kot opazno opozarja nase. "Družijo nas estetsko sorodna nagnjenja s poudarkom na močnih grafizmih, ker se mi zdi, da v današnji estetiki manjka jasnosti in čistosti. Zraven je bila tudi želja po avtoprodukciji, tako bi radi vsak mesec izdali plakat in druge grafične izdelke," pravi Martin Bricelj, grafični oblikovalec, absolvent Oddelka za vizualne komunikacije na ALU in soustanovitelj studia Code.Sign. Po štirih mesecih življenja in dela v Barceloni - med drugim je naredil vizualno identiteto kluba Agencia Espacial - je v lobiju Ljubljanske banke pripravil svojo prvo portfolijo razstavo. Čeprav ga bolj zanimajo tematske razstave, recimo take, kot je interakcija dizajna in prostora na obrežju Ljubljanice, kjer je razstavljen projekt GHB. "Gre za ponavljajoč se niz kvadratov, znotraj vsakega kvadrata je kemijska formula droge GHB. Želeli smo doseči demistifikacijo te droge in osveščenje o fenomenu, ki obstaja." Na spletni strani so predstavili pozitivno in negativno stran droge.

Kakorkoli - na "klasični" razstavi v lobiju poleg osnovnih oblikovalskih sporočil, kot sta znak in plakat, razstavlja še animacije, revialne prelome (je likovni urednik Maske, sodeloval je z Zofo), T-shirt dizajn, oblikovanje za glasbeno sceno (flayerji, promo cedeji ...), digitalno fotografijo ... "Ne želim se osredotočiti samo na en oblikovalski medij, kljub temu največjo afiniteto gojim do oblikovanja identitetnih sistemov, točneje oblikovanja znakov. Predvsem zato, ker gre za zelo skrčen sistem izrazil, s katerim moraš izraziti največjo možno pomenskost. To je proces, ki zahteva intelektualni napor." Zanimajo ga tudi besede, še posebno korenski morfemi, besedne igre, fonetika ... Ni čudno, da je za srečanje Putin-Bush naredil znak s smetnjakom Put in Bush. Vedno prisega na idejo. "Kadar se lotim oblikovanja novih izdelkov, se na ta način igram. Zabavni del mojega dela so mutacije, ki nastanejo v procesu dela. Nikoli ne veš, kaj nastane, ko se znajdeš na križišču in se moraš odločiti, po kateri poti boš šel."

V svoji preddizajnerski dobi je risal stripe in grafite. V gimnaziji je imel "galerijo" grafitov v nedokončani avtohiši pri BTC-ju. "Za osemnajsti rojstni dan sem si kupil sprej, šel tja in naredil grafit, in to mi je bilo najlepše darilo." Strip pa ... imel je velik problem, ker je bil vsak njegov strip v drugačni tehniki, kot da bi ga vedno naredil drug človek. "Nikoli nočem doseči statusa, pri katerem bi takoj rekli, opa, to je pa čisti Bricelj." To velja tudi za njegovo oblikovanje, ampak pri stripu je "pogorel", ker je ugotovil, da pri nas rajši "furajo avtorstvo". Kar se tiče risanja - med študijskim bivanjem v Parizu na Ecole Superieure d'Arts Graphiques-Penninghem, Academie Julian, je ugotovil, da njegovi francoski kolegi neverjetno dobro rišejo.

CODEEP

Vedno so ga povezovali z novimi mediji. "Res je, da sem se ukvarjal z novimi izraznimi oblikami, še posebno z motion graphic, ampak v bistvu prisegam na klasične medije. Zame sta recimo knjiga in revija interaktivna medija, pri katerih se nikoli ne počutim pasivno. Nikakor pa nisem tradicionalist v idejah." Hm, ampak če še niste opazili Code.Signa, ste verjetno opazili vsaj CODEEP. In nekje v spominu imate, da to ime ni ravno povezano z dizajnom. Pa je - CODEEP je povezan s Code.Signom. "V CODEEP-u gre predvsem za promocijo lokalnih break DJ-jev, ki niso v kolektivu Radia Yo in v našem prostoru niso imeli priložnosti, da se predstavijo. Pri nas so DJ-ji Dado, Nova, Nu, Borka." Hm, ok, ampak dizajn in muzika, kako gre to skupaj? "Ne domišljam si, da smo prvi dizajnerji na svetu, ki so povezani z multimedijskimi projekti. A še nikoli ni bil dizajn tako aktivno povezan z glasbo, na način, da bi aktivno soustvarjal na glasbenem področju. Smo pa nedvomno prvi pri nas." Recimo, da je to zeitgeist, izraz generacije. In ker gre za dizajnersko-glasbeno povezavo, bo imel vsak DJ svojo vizualno identiteto, svoj logo. Njihovi večeri so bili do sedaj na Metelkovi v klubu Gromka. To so multimedijski dogodki, ki niso samo partyji, ampak avdio-vizualni dogodki. "Presenečen pa sem bil, da je bil vedno žur. Mogoče zato, ker ne gre le za en slog, ampak za različne, od electro phunka do nu schoola, big beata ..." Najprej je bil vstop prost, potem so imeli minimalno vstopnino, zdaj so ugotovili, da obstaja CODEEP-ovska publika, ki zahteva nove večere. Konec oktobra se selijo v SubSub in K4 s CODEEP SuperBrakes in CODEEP Lounge Box. Podrobnosti o tem, kdaj in kako, dobite na strani http://www.codeep.org. Vsak mesec bodo plasirali po en T-shirt, njihov dress code bo superga. "Lounge Box bo prvi redni klubski večer lounge muzike v Ljubljani." Če tako kot jaz ne razumete, o čem govori - lounge je glasba, ki se loči na več podzvrsti (world beat, nu jazz, rare grooves in down tempo), razvila se je v Nemčiji in Avstriji, gre pa za muziko, ki ti dovoljuje prijeten pogovor, hkrati pa te vabi k plesu. "To je glasba za kvaliteten drink." Ob dogodkih obljubljajo veliko efektov in prigrizke tipa suši. Osredotočili se ne bodo samo na lokalno sceno, ampak tudi na promocijo tuje scene.

Kaj je torej - dizajner ali DJ? "Najprej sem bil dizajner in VJ, potem sem si v Londonu nabavil še plošče ..." Kot DJ ima eno "izrazito nepopulistično" ime E302 in eno zabavno ime Ros Roca, kakor se imenuje katalonska Snaga. Kot VJ je NASCII. Rola približno enkrat na mesec, ampak to je le njegov hobi. Je predvsem dizajner. Kaj je torej zanj grafični oblikovalec? "Ta izraz je devaloriziran v poplavi novih pomenk, kot je art ali kreativni direktor. Sicer sem si tudi sam v studiu delujem kot kreativni direktor, ampak se ne strinjam s to terminologijo. Nimam se za kreativnega direktorja, vem pa, kaj je kreativnost." Na tekočem je z zadevami v tujini in "ne prenašam vnašanja plagiatov, ki jih prodajajo kot kreativnost, v naš prostor". Zanj je grafični oblikovalec multilingvist, to pomeni, da v okoljih interakcij z naročniki ne izstreli odgovora svojega ega, ampak da danim okoliščinam primeren likovni izraz. In tudi zato noče, da bi ljudje ob njegovem delu takoj rekli, to je Bricelj: "Dober dizajner je kot pevec, ki obvlada več glasbenih stilov."

povezava