Mladi Adam + Intacto
Mladinino kolekcijo dvdjev nadaljujeta dva kultna filma noir, v katerima sreča ne pride kot jutro po ruski ruleti, toda seks pomaga
Ewan McGregor je Joe, apatični, stoični, redkobesedni klatež, propadli pisatelj, emocionalni zombi z močno, stalno erekcijo, edinim znakom, da je še živ. V petdesetih je na Škotskem vse hladno, brezupno, odtujeno, umazano - in Joe bi lahko to kužno, monotono, klavstrofobično atmosfero požrl, ne da bi se zastrupil. Ko dobi službo pri patetičnem Lesu (Peter Mullan) in njegovi vidno frustrirani ženi, Elli (Tilda Swinton), ki s svojo bedno, proletarsko tovorno barko "Atlantska Eva" krožita med Glasgowom in Edinburghom, se ne pretegne. Pretegne se le njegov tič - z Ello začneta porivati tako manično in obsedeno, kot da bo jutri konec sveta. In bolj ko je situacija nemogoča in tvegana, bolj zrela je za divji, urgentni, neustrašni, mehanični, kompulzivni fast fuck. Joe bi lahko fukal "Atlantsko Evo", pa ne bi čutil razlike. Ella v tej non-stop erekciji vidi "nekaj več", ker pač ne ve, da Joe pofuka vse, kar pride mimo - in da je pofukal tudi bejbo (Emily Mortimer), ki jo na začetku potegnejo iz elegične, melanholične reke.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Ewan McGregor je Joe, apatični, stoični, redkobesedni klatež, propadli pisatelj, emocionalni zombi z močno, stalno erekcijo, edinim znakom, da je še živ. V petdesetih je na Škotskem vse hladno, brezupno, odtujeno, umazano - in Joe bi lahko to kužno, monotono, klavstrofobično atmosfero požrl, ne da bi se zastrupil. Ko dobi službo pri patetičnem Lesu (Peter Mullan) in njegovi vidno frustrirani ženi, Elli (Tilda Swinton), ki s svojo bedno, proletarsko tovorno barko "Atlantska Eva" krožita med Glasgowom in Edinburghom, se ne pretegne. Pretegne se le njegov tič - z Ello začneta porivati tako manično in obsedeno, kot da bo jutri konec sveta. In bolj ko je situacija nemogoča in tvegana, bolj zrela je za divji, urgentni, neustrašni, mehanični, kompulzivni fast fuck. Joe bi lahko fukal "Atlantsko Evo", pa ne bi čutil razlike. Ella v tej non-stop erekciji vidi "nekaj več", ker pač ne ve, da Joe pofuka vse, kar pride mimo - in da je pofukal tudi bejbo (Emily Mortimer), ki jo na začetku potegnejo iz elegične, melanholične reke.
Mladi Adam (Young Adam, 2003, David Mackenzie), posnet po beatniškem romanu Alexandra Trocchija, je film noir, v katerem je kazen tako absurdna kot zločin. Če ste videli film Poštar zvoni vedno dvakrat, potem vam bo Joe zelo potegnil na Franka Chambersa ali pa na Gina, če ste videli Viscontijevo verzijo, le da so tu ljudje kaznovani za zločine, ki se niso zgodili. In če imajo junaki filmov noir vedno občutek, da jih sploh ni in da so nevidni, potem je Joe njihov kralj - za sabo ne pusti niti sledu. Tudi pri seksu ne.
V trilerju Intacto (2001, Juan Carlos Fresnadillo) pa ostareli, zagrenjeni Jud (Max von Sydow), ki je prepričan, da je nacistični Holokavst preživel zaradi sreče, ne pa zaradi Boga, po vseh teh letih še vedno napol hazardersko, napol gladiatorsko izziva svojo "intaktnost" - in vse partije ruske rulete, ki jih na Kanarskih otokih igra s podobnimi "srečneži" in "preživelimi", dobi, dokler mu njegov nekdanji asistent ne podtakne ultimativnega hazarderja. Intacto, morasti, metafizični, psihedelični film noir, je antiglobalistična parabola, v kateri se izbranci kapitala nihilistično utapljajo v mitu o zveličavni "kompeticiji", medtem ko se lahko "mali ljudje" zanašajo le še na srečo. Ali bolje rečeno, sreča ni le dar, ampak tudi privilegij, elitistični, luksuzni, prestižni občutek, darwinistični refleks, ki ni za vse.
Več na www.mladina.si/dvd/.