18. 10. 2006 | Mladina 42 | Kultura
Bafte za špile
V Londonu podeljeni prvi oskarji za gamersko industrijo
BAFTA vseh BAFT - taktična nažigačina Ghost Recon: Advanced Warfighter
Medtem ko pri nas petindevetdeset odstotkov poklicnih prepisovalcev interneta v svojih prispevkih še vedno povsem avtomatično in dobronamerno uporablja žaljivi izraz "igrica", je v Angliji ugledna BAFTA zopet podelila nagrade za največje dosežke leta v propulzivnem gamerskem podžanru zabavljaške industrije. British Academy of Film And Television Arts je strašansko častitljiva ustanova, ki se rada pohvali z v daljne leto 1947 segajočo tradicijo in dejstvom, da združuje prek 6500 posameznih poklicnih ustvarjalcev vizualne produkcije. Dejansko so BAFTE britanski oskarji, ki jih vsako leto podelijo več kot sto, in sicer na petih različnih prireditvah. V tretjem tisočletju je tako posebno ceremonijo dobil tudi trg razvijalcev računalniških iger, ki se je petega oktobra zbral v londonskem The Roundhousu z udeležbo prek sedemstotih ljudi.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
18. 10. 2006 | Mladina 42 | Kultura
BAFTA vseh BAFT - taktična nažigačina Ghost Recon: Advanced Warfighter
Medtem ko pri nas petindevetdeset odstotkov poklicnih prepisovalcev interneta v svojih prispevkih še vedno povsem avtomatično in dobronamerno uporablja žaljivi izraz "igrica", je v Angliji ugledna BAFTA zopet podelila nagrade za največje dosežke leta v propulzivnem gamerskem podžanru zabavljaške industrije. British Academy of Film And Television Arts je strašansko častitljiva ustanova, ki se rada pohvali z v daljne leto 1947 segajočo tradicijo in dejstvom, da združuje prek 6500 posameznih poklicnih ustvarjalcev vizualne produkcije. Dejansko so BAFTE britanski oskarji, ki jih vsako leto podelijo več kot sto, in sicer na petih različnih prireditvah. V tretjem tisočletju je tako posebno ceremonijo dobil tudi trg razvijalcev računalniških iger, ki se je petega oktobra zbral v londonskem The Roundhousu z udeležbo prek sedemstotih ljudi.
Akademijina komisija je štela več kot dvajset članov, med njimi pa so se našla tudi kakšna zveneča imena ali vsaj zveneča imena korporativnih založnikov, ki jim člani pripadajo. Akademija se je z odločitvijo, da napravi gamersko industrijo za neke vrste svojo "tretjo roko", zavezala, da želi z nagrajevanjem artističnih, tehničnih in inovativnih dosežkov asistirati nadaljnjemu razvoju igričarskega doživetja kot polnopravnega umetniškega žanra. Glede na pisanost trga verjetno ni bilo težko razpisati kar sedemnajst različnih kategorij, v njih pa je slavilo štirinajst različnih šampionov.
Najboljša strategija lanskega leta je bila po mnenju Akademije Rise & Fall, najboljša multiplejerska igra Dungeons & Dragons: Stormreach, v kategoriji "gameplay" je kraljevala Lego Star Wars II, najboljša športna simulacija je postala Fight Night 3. BAFTO vseh BAFT za igro leta je prejela taktična nažigačina Ghost Recon Advanced Warfighter in prav tu je izbira verjetno zazevala v najbolj problematični luči.
Slovenska igričarska stroka (ki je seveda skoraj ni - a tista, ki obstaja, se lahko po širšem poznavanju žanra kosa s komerkoli kjerkoli) recimo pravi, da je Ghost Recon sicer povsem soliden špil, a milo rečeno čudna izbira za oskarja. Za začetek Akademija ni specificirala, za katero platformo je bila nagrada podeljena, a verziji za PC in za Xbox se med sabo tako močno razlikujeta, da gre za dve še kar različni igri. Obe imata svoje probleme, med katerimi naj bi izstopala zločinska hroščatost in precej brezvezno bolestna težavnost. "Človek dobi vtis, da so nagrade potalali za to, kar so imeli posamezni naslovi ambicijo biti, ne pa za to, kar so potem dejansko bili," prhne Sergej Hvala, popularni Jokerjev Sneti: "Rise & Fall najboljša strategija? Halo? Hvalevredno je sicer, kako so se programerji namerili združiti posamezne podžanre, a je na papirju to žal delovalo neprimerno bolje kot potem na samem zaslonu." Ghost Recon po njegovem mnenju ne sodi niti med pet niti med deset, temveč ravno nekje med dvajset najboljših naslovov preteklega leta: "Izstopa sicer po prodaji, grafiki in pokanju in to je vse - kar pa res ne more biti dovolj za Najboljšo Igro Leta."
Ob tem velja poudariti, da je nekaj vrhunsko inovativnih in umetniških špilov v zadnjih 365 dneh vsekakor bilo mogoče kupiti in nekaj njih je tudi priromalo na seznam tokratnih lavreatov, a so se jih člani komisije v glavnem skušali losati s tolažilnimi nagradami. Po maltene enoglasnem konsenzu svetovne reviewerske srenje krasna, prelomna in alegorična Shadow of the Colossus za Playstation 2 (ki je s svojo grafično podobo in strukturo zgodbe tako nekonvencionalna, da stoji pravzaprav sama ob sebi v unikatnem žanru enega naslova, ki bi ga lahko morda poimenovali "pobijalščina prečudovitih kolosov, ki si ne zaslužijo umreti") je tako postala najboljša Action & Adventure igra, ob čemer se pozornemu in zoprnemu človeku seveda zastavi vprašanje: kaj, a Ghost Recon, ki da je načeloma boljši, pa ne sodi pod to ohlapno definicijo? Fenomenalna, nenadkriljiva in res nepozabno napisana arkadna avantura Psychonauts (ki je, presenečenje presenečenje, pri prodaji totalno spušila), je dobila BAFTO za "scenarij", dolgo pričakovana in skrajno toplo sprejeta Sid Meierjeva simulacija filmskega studia The Movies za "simulacijo". Lahkotni inteligenčni test za Nintendov DS Brain Training, ki je obnorel Japonce in še koga, je pobasal BAFTO za "inovacijo", žokanje ameb v vzorce in posledično ustvarjanje glasbe po imenu Electroplankton pa je top "avdio". Simulacija rock zvezdnika Guitar Hero (pri kateri v škatli dobite poenostavljeno plastično kitaro, ki jo morate potem hitroprstno nažigati glede na navodila na zaslonu) je slavila v kategoriji "soundtrack".
Zdi se, da so prav vsi navedeni naslovi (tudi letošnji veliki poraženec Hitman: Blood Money, ki je bil nominiran maltene v vseh kategorijah, pokasiral pa absolutno nič) po kriterijih inovativnosti in umetniškega doživetja močnejši od končnega zmagovalca. Videti je tudi, da so bili člani komisije še kar solidno seznanjeni z letošnjo žetvijo, a igričarstvo je tako kot vsaka druga veja zabavne industrije še vedno predvsem lobiranje in posel. BAFTI vsekakor enega velikega lupčka na žlahtnega britanskega lička za smelo priznanje potencialom gamerske industrije, škoda samo, da bo njena letošnja prva izbira neizobraženim masam poslala vsaj deloma napačno sporočilo: velike eksplozije, veliki dolarji, veliko krvi. Kot bi od "igrice" tudi pričakovali, kajne?
Najboljša spletna FRP-jka Dungeons & Dragons: Stormreach
Najboljša športna simulacija Fight Night 3
Najboljši gameplay Lego Star Wars 2