Werner Herzog, Klaus Kinski / Aguirre, srd božji + Zelena kobra
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 45, 6. 11. 2006

Aguirre, srd božji
Danes, ko vsi govorijo o "spopadu civilizacij", se je dobro spomniti, da je Werner Herzog o tem že zdavnaj povedal vse, kar je treba vedeti. Recimo: v filmih Aguirre, srd božji in Zelena kobra, ki sta na tem dvdju, je zelo plastično pokazal, da so za "spopad civilizacij" krivi predvsem brutalni, fanatični, križarski, imperialistični pohodi v Tretji svet. Aguirre, srd božji, pospremljen s soundtrackom benda Popol Vuh, je film o španskem konkvistadorju (Klaus Kinski), ki je krenil po Amazonki, da bi se dokopal do mitskega Eldorada, toda tja ni nikoli prišel - Indijanci, ki jim je bilo vnaprej jasno, da "belec" ni ravno utelešenje Dobrote, Strpnosti in Multikulturalizma, ga pričakajo z nožem.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 45, 6. 11. 2006

Aguirre, srd božji
Danes, ko vsi govorijo o "spopadu civilizacij", se je dobro spomniti, da je Werner Herzog o tem že zdavnaj povedal vse, kar je treba vedeti. Recimo: v filmih Aguirre, srd božji in Zelena kobra, ki sta na tem dvdju, je zelo plastično pokazal, da so za "spopad civilizacij" krivi predvsem brutalni, fanatični, križarski, imperialistični pohodi v Tretji svet. Aguirre, srd božji, pospremljen s soundtrackom benda Popol Vuh, je film o španskem konkvistadorju (Klaus Kinski), ki je krenil po Amazonki, da bi se dokopal do mitskega Eldorada, toda tja ni nikoli prišel - Indijanci, ki jim je bilo vnaprej jasno, da "belec" ni ravno utelešenje Dobrote, Strpnosti in Multikulturalizma, ga pričakajo z nožem.
Hja, stiki med civilizacijami so vedno izgledali kot šoki, kot trki, kot spopadi. Kar potrjuje tudi Zelena kobra, ki se začne v južni Ameriki, v Bahiji, kjer zmanjka sužnjev, tako da mogotci v Afriko pošljejo Zeleno kobro (Klaus Kinski), simbol "bele obsedenosti", ki naj bi z novimi kontingenti sužnjev zagotovil normalno funkcioniranje "civilizacije" in globalizacije. Jasno, da za potovanje v srce teme ni povratnih kart, je vedel že Joseph Conrad, poet tiste prve globalizacije.
Več na www.mladina.si/dvd/.

Zelena kobra