John Flynn, Sylvester Stallone, Donald Sutherland, Sonny Landham + Steve Carver, Chuck Norris, Christopher Lee, Richard Roundtree / Pod ključem + Oko za oko

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 17, 30. 4. 2007

Pod ključem

Pod ključem

Čas je, da se vrnemo “nazaj v prihodnost”. Rocky se je vrnil - Reagan je že tu, jasno, v reinkarnaciji - da ne rečem impersonaciji - malega Busha. In če kdo, potem sta bila prav Sylvester Stallone in Chuck Norris simbola Reaganove dobe, njena zaščitna znaka - njena ultimativna akcijska junaka. Še več, Stallone in Norris sta bila ringelšpila Reaganove ideologije: bila sta samozadostna, podjetna, vztrajna, samoiniciativna, deregulirana, patriotska, mačistična, militarizirana. Oba sta bila vojni mašini. Oba sta v komunizmu videla “imperij zla”. In oba sta skušala dobiti vietnamsko vojno.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 17, 30. 4. 2007

Pod ključem

Pod ključem

Čas je, da se vrnemo “nazaj v prihodnost”. Rocky se je vrnil - Reagan je že tu, jasno, v reinkarnaciji - da ne rečem impersonaciji - malega Busha. In če kdo, potem sta bila prav Sylvester Stallone in Chuck Norris simbola Reaganove dobe, njena zaščitna znaka - njena ultimativna akcijska junaka. Še več, Stallone in Norris sta bila ringelšpila Reaganove ideologije: bila sta samozadostna, podjetna, vztrajna, samoiniciativna, deregulirana, patriotska, mačistična, militarizirana. Oba sta bila vojni mašini. Oba sta v komunizmu videla “imperij zla”. In oba sta skušala dobiti vietnamsko vojno.

V akcijskem filmu Pod ključem Slyja pošljejo v zapor Gateway, ki izgleda kot Vietnam: “To je pekel,” dahne ravnatelj tega zapora (Donald Sutherland). Toda Sly je zadnji, ki bi potreboval vodiča po peklu. Le zakaj? Gateway namreč izgleda kot boksarski ring, kar je lepa priložnost, da Sly ob Rambu iz sebe potegne tudi Rockyja. Bodybuilderji, ki prežijo nanj, so itak videti kot stari Grki, ki čakajo na fetišistični, sadomazohistični performance. In zapor je odlična pretveza za Slyjev performance - tako kot je San Francisco v akcijskem filmu Oko za oko dobra pretveza za performance Chucka Norrisa, ki igra policaja in ki skuša po malem nadomeščati Dirty Harryja, najbolj slavnega rezidenta Frisca, kar seveda pomeni, da je lahko oseben le, če policijsko značko odvrže. Razlika je le v tem, da je Chuck ne odvrže šele na koncu filma.

Oko za oko

Oko za oko

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

V središču

Spomenka Hribar / Cerkvena protičlovečnost

Se bomo čez nekaj let znašli v vzdušju predvojne Slovenije, v kateri je Cerkev dirigirala vse politično in družbeno življenje?

Intervju

»Romski otroci smo imeli svoje razrede, pouk je potekal v barakah poleg šole«

Nataša Brajdič, romska aktivistka

Naslovna tema

Pustite nas pri miru

Cerkev si lasti pravico, da odloča o življenju od spočetja do smrti. Ostalim pa tega ne dovoli.