Jean-Pierre Jeunet / Amelie

Le fabuleux destin d'Amelie Poulain, 2001

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 11, 19. 3. 2002

Amelie, igra jo delikatna Audrey Tautou, je osamljena, samska Parižanka, ki ima za sabo fino, žalostno, freudovsko otroško. Oče, hladni doktor, ki se je ni upal dotakniti in ki ni prenesel uriniranja v prisotnosti drugega moškega, je užival v tem, da je orodje stresal iz škatle in ga potem zlagal nazaj. Mama, nevrotična učiteljica, ki ni prenesla, da bi se je dotikali neznanci, je uživala v tem, da je iz svoje torbice stresala stvari in jih potem zlagala nazaj. Umrla je, ko je z Naše gospe nanjo padla samomorilka, turistka iz Quebeca.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 11, 19. 3. 2002

Amelie, igra jo delikatna Audrey Tautou, je osamljena, samska Parižanka, ki ima za sabo fino, žalostno, freudovsko otroško. Oče, hladni doktor, ki se je ni upal dotakniti in ki ni prenesel uriniranja v prisotnosti drugega moškega, je užival v tem, da je orodje stresal iz škatle in ga potem zlagal nazaj. Mama, nevrotična učiteljica, ki ni prenesla, da bi se je dotikali neznanci, je uživala v tem, da je iz svoje torbice stresala stvari in jih potem zlagala nazaj. Umrla je, ko je z Naše gospe nanjo padla samomorilka, turistka iz Quebeca.

Amelie, zdaj natakarica z bujno domišljijo, se za seks ne meni, dobesedno, ne zna seksati, zna pa vedno povedati, koliko pariških parov v določenem trenutku doživlja orgazem. In potem se zgodi nekaj čudnega: smrt princese Diane povzroči verižno reakcijo, ki Amelie prelevi v dobrotnico, Pariz pa v mesto, v katerem zgodovino rolajo čudeži, naključja, magični trenutki in široko odprte oči. Amelie začne pač osrečevati ljudi, znance in tujce vseh sort, tako slepce, hipohondre in boheme kot vdove, agorafobične slikarje in zbiralce zavrženih fotografij, toda to počne s triki, simulacijami in lažmi. Svet lahko spremeniš - z gledanjem.

Hej, če fotografijo gledaš dovolj dolgo, začne govoriti. Amelie je resda videti kot pariška Bridget Jones, ki hoče postati mati Terezija, toda njene široke, sijoče, navihane, ironične oči govorijo, da ve več kot drugi in da v tem uživa, magari tajno, na svoj asketski način. Svoje male orgazme doživlja skrivaj. Kot angeli. In kje uživajo angeli? Kje je pri angelih mesto užitka? Amelie ima klitoris v očeh. In film nam nenehno dopoveduje, da imamo tudi mi klitoris v očeh. Jean-Pierre Jeunet, ki je v tandemu z Marcom Carojem režiral kultne Delikatese, solo pa Osmega potnika 4, namreč uporabi vse filmske trike, da bi nas zapeljal - in vabi nas, da z njim uživamo tudi mi.

ZA +

povezava

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.