Barbet Schroeder / Številke za umor
Murder By Numbers, 2002
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 29, 23. 7. 2002
Sandra Bullock je tokrat Cassie Mayweather, specialistka za umore, nekoč žrtev spolnega zločina, naporna, agresivna, sarkastična policistka s činom, travmo in slogom: tolče Jima Beama in posluša Sheryl Crow, toda ko pride do seksa, je vendarle pravi macho - svojega asistenta (Ben Chaplin) namreč dobesedno pofuka. In potem pošlje domov. Tip je naiven, heh, pravi Watson - vedno udari mimo. Za razliko od Sandre, ki je hard-boiled Sherlock in ki z vsako potezo sporoča: vidite, nisem več naivna! Film Številke za umor je njena psihodrama, bolje rečeno - ta prepočasni "psihotriler" naj bi repozicioniral njen imidž in jo iz naivnega okrasa romantičnih komedij prelevil v globoko, smrtno resno igralko, ki ve, kaj je to eksistencializem.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 29, 23. 7. 2002
Sandra Bullock je tokrat Cassie Mayweather, specialistka za umore, nekoč žrtev spolnega zločina, naporna, agresivna, sarkastična policistka s činom, travmo in slogom: tolče Jima Beama in posluša Sheryl Crow, toda ko pride do seksa, je vendarle pravi macho - svojega asistenta (Ben Chaplin) namreč dobesedno pofuka. In potem pošlje domov. Tip je naiven, heh, pravi Watson - vedno udari mimo. Za razliko od Sandre, ki je hard-boiled Sherlock in ki z vsako potezo sporoča: vidite, nisem več naivna! Film Številke za umor je njena psihodrama, bolje rečeno - ta prepočasni "psihotriler" naj bi repozicioniral njen imidž in jo iz naivnega okrasa romantičnih komedij prelevil v globoko, smrtno resno igralko, ki ve, kaj je to eksistencializem.
Sandra je zato idealno bitje za razreševanje popolnega umora, ki se zgodi v San Benitu, malem, zaspanem, obalnem kalifornijskem mestu - ko najdejo žensko truplo, Sandro sled zapelje v lokalno gimnazijo, pod škornje dveh inteligentnih, sociopatskih, homoseksualno fiksiranih MTV-eksistencialistov, bogataškega, dominantnega Richarda (Ryan Gosling) in melanholičnega, zasanjanega Justina (Michael Pitt), parafraz Nathana Leopolda in Richarda Loeba, ki ju je Hitchcock nategnil na Vrv (1948) in ki tudi v Schroederjevi verziji mislita, da je svoboda zločin, da sta nad drugimi in da lahko počneta, kar se jima zljubi.
Bog je out - nihilizem je in. Nietzsche, Dostojevski in Rimbaud so humus, na katerega obesita svoj goth-nihilizem, svojo predmestno odtujenost, svojo sektaško razvajenost in svojo zdolgočaseno praznost. Namesto da bi se dala dol, umorita žensko, s katero nista bila niti seznanjena - raje postaneta morilca, kot pa da bi izvedla coming out. Družba, ki homoseksualnost šikanira, ju lahko pripiše sebi, sporočajo Številke za umor.
ZADRŽAN