Francois Ozon / Bazen

Swimming Pool, 2003

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 1, 9. 1. 2004

Francoski filmi znajo biti tako sofisticirano banalni in tako kozmopolitsko vodeni, da te zaboli glava. Tak kafetarijski film je Bazen, v katerem se vsi delajo, da niso to, kar se zdi, da so, toda tudi to, kar niso, ni nič posebnega. Sarah, slovita angleška pisateljica srednjih let (Charlotte Rampling), ki skuša v južnofrancoski vili premagati svojo kreativno blokado in dokončati svoj novi triler, in Julie (Ludivine Sagnier), založnikova topless hčerka, ki ji s svojim divjim, bučnim, ekscesnim, promiskuitetnim življenjskim slogom kali nirvano, sta videti le kot neinspirirani, dekorativni izhod v sili.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 1, 9. 1. 2004

Francoski filmi znajo biti tako sofisticirano banalni in tako kozmopolitsko vodeni, da te zaboli glava. Tak kafetarijski film je Bazen, v katerem se vsi delajo, da niso to, kar se zdi, da so, toda tudi to, kar niso, ni nič posebnega. Sarah, slovita angleška pisateljica srednjih let (Charlotte Rampling), ki skuša v južnofrancoski vili premagati svojo kreativno blokado in dokončati svoj novi triler, in Julie (Ludivine Sagnier), založnikova topless hčerka, ki ji s svojim divjim, bučnim, ekscesnim, promiskuitetnim življenjskim slogom kali nirvano, sta videti le kot neinspirirani, dekorativni izhod v sili.

In tudi ko bejbi, ki ob bazenu sanjata o oceanu, povežejo umor, absurdi, voyeurizem, "občutek nevarnosti" in vzajemna fasciniranost, je sporočilo še vedno le dekorativni nadomestek za sporočilo - če bi Sarah več fukala, bi lažje pisala. Ja? In zakaj potem bestsellerjev ne piše Julie, ki veliko fuka? Tudi filozofija tega filma - zabrisanost meje med realnostjo in fikcijo - je le dekorativni nadomestek za filozofijo. In navsezadnje, tudi konec filma je le dekorativni nadomestek za konec filma - raj za tiste, ki jih taki filmi navdajo z občutkom, da razumejo svet.

ZADRŽAN

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek: