Pedro Almodovar / Slaba vzgoja

La mala educacion, 2004

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 50, 16. 12. 2004

Slaba vzgoja je labirintni full-color film noir, v katerem vse vloge, tudi ženske, vključno z blond femme fatale, igrajo moški. Kot v pekinški operi. Še več - vsi so istospolni, toda igre moči, v katere stopijo, jih prisilijo, da se razdelijo na moške in ženske. Enrique (Fele Martinez) je filmski režiser brez idej, ko ga nenadoma - leta 1980 - obišče Ignacio (Gael Garcia Bernal), njegov mladostni prijatelj in njegova "prva ljubezen": sredi šestdesetih sta hodila na strogo katoliško šolo in drkala na Sarito Montiel, top špansko zvezdo, ki je bila tako realna kot to, kar sta držala v rokah, toda potem ju je brutalno ločil ravnatelj, oče Manolo (Daniel Gimenez Cacho), pedofil, ki je bil zaljubljen v Ignacia.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 50, 16. 12. 2004

Slaba vzgoja je labirintni full-color film noir, v katerem vse vloge, tudi ženske, vključno z blond femme fatale, igrajo moški. Kot v pekinški operi. Še več - vsi so istospolni, toda igre moči, v katere stopijo, jih prisilijo, da se razdelijo na moške in ženske. Enrique (Fele Martinez) je filmski režiser brez idej, ko ga nenadoma - leta 1980 - obišče Ignacio (Gael Garcia Bernal), njegov mladostni prijatelj in njegova "prva ljubezen": sredi šestdesetih sta hodila na strogo katoliško šolo in drkala na Sarito Montiel, top špansko zvezdo, ki je bila tako realna kot to, kar sta držala v rokah, toda potem ju je brutalno ločil ravnatelj, oče Manolo (Daniel Gimenez Cacho), pedofil, ki je bil zaljubljen v Ignacia.

Ergo: na začetku je bila zloraba. Ignacio je zdaj igralec, ki potrebuje delo - in seveda, o odraščanju v katoliški šoli je napisal scenarij (s fiktivnim koncem), ki se zdi Enriqueju boljši od tabloidnih "resničnih zgodb", na katerih zadnje čase pase svojo ustvarjalno blokado. Jasno, Enrique hoče scenarij - Ignacio hoče glavno vlogo. Je Ignacio res Ignacio - ali le njegov impersonator? Je njegov scenarij res slika tega, kar se je zgodilo v preteklosti - ali le priredba? Vprašanji, ki mučita režiserja, sta nesmiselni - ko začne zgodbo o preteklosti pripovedovati scenarij, postane realnost le variacija filma. Plus: če Ignacio ni Ignacio, ga bo v Ignacia itak spremenil film - lik, ki ga bo igral. Nič, realnost je le material za film. In fiktivni liki se lažje spomnijo preteklosti kot realne osebe. Filmi gredo dlje od realnosti - bolj realni so od realnosti. Pedro Almodovar je odkril Baudrillarda.

ZA

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek: