Petkrat dva

Cinq Fois Deux, 2004

Francois Ozon skuša vedno ustvariti vtis, da je francoski bad boy - da je torej rahlo umazan, ekscentričen, neortodoksen, devianten, inventiven, perverzen. V dokaz lahko vedno priloži filme a la Sitcom, 8 žensk in Bazen. Toda Ozon je obenem tudi chic oportunist, ki je vedno tam, kjer je trend. Film Petkrat dva namreč temelji na triku, ki sta ga lansirala filma Memento in Nepovratno - zgodba se vrti od zadaj naprej. Začne se na koncu in konča na začetku. In kot se šika, se začne eksplozivno, no, s travmo - z brutalno ločitvijo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Francois Ozon skuša vedno ustvariti vtis, da je francoski bad boy - da je torej rahlo umazan, ekscentričen, neortodoksen, devianten, inventiven, perverzen. V dokaz lahko vedno priloži filme a la Sitcom, 8 žensk in Bazen. Toda Ozon je obenem tudi chic oportunist, ki je vedno tam, kjer je trend. Film Petkrat dva namreč temelji na triku, ki sta ga lansirala filma Memento in Nepovratno - zgodba se vrti od zadaj naprej. Začne se na koncu in konča na začetku. In kot se šika, se začne eksplozivno, no, s travmo - z brutalno ločitvijo.

Marion (Valerie Bruni-Tedeschi) in Gilles (Stephane Freiss) hladno prebereta ločitvene papirje, apatično pristaneta na vse pogoje, potem pa odideta v hotel, kjer se še zadnjič pofukata - divje, strastno, jezno, apokaliptično. Nič, seks je konfrontacija. Kot bi rekel Ingmar Bergman - konec prvega prizora iz zakonskega življenja. Zgodba potem skače nazaj: najprej v čas svečane družinske večerje, pa v čas, ko se jima je rodil otrok, pa v čas, ko sta se poročila, in na koncu - v zadnjem prizoru - v čas, ko sta se spoznala. Happy end je na začetku, ne pa na koncu. In tu je lepota Ozonove manipulacije - prisili nas, da v vsakem koščku njune sreče vidimo zametek bodoče tragedije, napovedane ločitve. Sreča je le tragedija, ki čaka, da se zgodi. Petkrat dva je seksi omnibus, ki opozarja, da sreča ne pride s heteroseksualno skupnostjo.

ZA