Morje v meni

Mar adentro, 2004

Morje v meni je film o Ramonu Sampedru (Javier Bardem), španskem tetraplegiku, ki si svetost življenja razlaga po svoje - ne ravno v skladu s klasično, tradicionalno etiko. Življenje razume kot pravico, ne pa kot obveznost. Ko je ostal paraliziran, je izgubil telo (in svobodo), ne pa tudi glasu, ki je postal glavno orodje njegovega upora proti tradicionalni etiki svetosti življenja. Ramon je namreč celo življenje - nekaj dekad - lobiral za pravico do smrti, za evtanazijo. Pisal je odprta pisma, objavil knjigo, agitiral, se boril na sodišču. Hotel je, da ga odrešijo tega človeka nevrednega življenja, toda stebri klasične morale - cerkev, raznorazne konzervativne pro-life organizacije in družina (njegov brat) - so lobirali proti njemu. Sam je tako paraliziran, da si življenja ne more vzeti - to bi lahko storil le kdo drug. Toda po španski zakonodaji bi s tem zagrešil umor, Ramon pa noče, da bi kdo zaradi njega sedel.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Morje v meni je film o Ramonu Sampedru (Javier Bardem), španskem tetraplegiku, ki si svetost življenja razlaga po svoje - ne ravno v skladu s klasično, tradicionalno etiko. Življenje razume kot pravico, ne pa kot obveznost. Ko je ostal paraliziran, je izgubil telo (in svobodo), ne pa tudi glasu, ki je postal glavno orodje njegovega upora proti tradicionalni etiki svetosti življenja. Ramon je namreč celo življenje - nekaj dekad - lobiral za pravico do smrti, za evtanazijo. Pisal je odprta pisma, objavil knjigo, agitiral, se boril na sodišču. Hotel je, da ga odrešijo tega človeka nevrednega življenja, toda stebri klasične morale - cerkev, raznorazne konzervativne pro-life organizacije in družina (njegov brat) - so lobirali proti njemu. Sam je tako paraliziran, da si življenja ne more vzeti - to bi lahko storil le kdo drug. Toda po španski zakonodaji bi s tem zagrešil umor, Ramon pa noče, da bi kdo zaradi njega sedel.

Alejandro Amenabar, španski wunderkind, specialist za neogotske psihošokerje (Odpri oči, Vsiljivci), tokrat prikaže grozo človeka, od katerega ostane le glas, le krik, le glas razuma - grozo človeka, ki se zaveda, da je v vsem tem edini glas razuma. Morje v meni je posneto po resnični zgodbi - in tako tudi izgleda. Resda je zarezo ali dve nad TV verzijami te kontroverze, toda Amenabar je preveč poetičen, ko bi moral biti realističen. In preveč se zanaša na patos violin, ko bi se moral zanašati na agon konfrontacije. Ramon je bil očitno polemičen tip, borec proti “sistemu” (deformiranost javne morale je tako slabo prenašal kot svojo deformiranost), toda film to ni - Amenabar skuša biti preveč uravnotežen, celo politično korekten, tako da ostane didaktično ujet med glasom razuma in glasom srca. Razumeti skuša pač obe strani kulturne vojne - tako Ramona Sampedra kot Christopherja Reeva.

ZADRŽAN