Clint Eastwood / Punčka za milijon dolarjev

Million Dollar Baby, 2004

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 11, 18. 3. 2005

H'woodski boksarski filmi so vedno alegorije kapitalizma in ameriškega sna - ring, trg v najbolj čisti obliki, pač deklasirancu omogoča, da s trdim delom in železno voljo zlomi konkurenco, uspe in preskoči razred. In Maggie (Hilary Swank), 31-letna natakarica, ki se je v Los Angeles pritepla iz missourijske “white trash” prikolice, je natanko to - deklasiranka brez samozavesti, pobiralka ostankov hrane, ki ji preostane le boks, le gola pest, le abstrakcija fizičnega dela, le razbijanje deklasirank, ki so jo prehitele, le boj s trgom.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 11, 18. 3. 2005

H'woodski boksarski filmi so vedno alegorije kapitalizma in ameriškega sna - ring, trg v najbolj čisti obliki, pač deklasirancu omogoča, da s trdim delom in železno voljo zlomi konkurenco, uspe in preskoči razred. In Maggie (Hilary Swank), 31-letna natakarica, ki se je v Los Angeles pritepla iz missourijske “white trash” prikolice, je natanko to - deklasiranka brez samozavesti, pobiralka ostankov hrane, ki ji preostane le boks, le gola pest, le abstrakcija fizičnega dela, le razbijanje deklasirank, ki so jo prehitele, le boj s trgom.

Frank Dunn (Clint Eastwood), trener in eks boksar, h kateremu pride, ji najprej sicer pove, da je prestara, toda ko jo enkrat sprejme, ji ne skriva, da jo čaka delo. In Clint, ki mu je Punčka za milijon dolarjev vrgla oba glavna Oskarja, boks potem tudi snema kot delo. Nobenih MTV-jevskih akrobacij - le dolgi, počasni, stoični, minimalistični kadri, ob katerih bi se celo transcendentalni meditaciji stožilo po spidu.

Likom pusti, da dihajo - in bolj ko se sliši, da dihajo in hropejo, bolj je jasno, da to, kar počnejo, ni golf. Ne, nikamor se mu ne mudi - boks je delo, ekstaza tekočega traku. Punčka, ki jo mojstri v individualizmu, ga ne kliče zaman boss. Maggie se upira svoji revščini in svoji nezaščitenosti, Clint, nekdanji superman, ki se stara s hitrostjo krošeja, pa samemu sebi (oh, in skušnjavi, da bi se še sam vrnil v ring), medtem ko Scrap (Morgan Freeman), njegov asistent in zaupnik, to neonoir tragedijo povezuje - kot starogrški zbor, ki ve, kaj je trg, po čem je sen in kje so solze.

ZA +

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

V središču

Spomenka Hribar / Cerkvena protičlovečnost

Se bomo čez nekaj let znašli v vzdušju predvojne Slovenije, v kateri je Cerkev dirigirala vse politično in družbeno življenje?

Intervju

»Romski otroci smo imeli svoje razrede, pouk je potekal v barakah poleg šole«

Nataša Brajdič, romska aktivistka

Naslovna tema

Pustite nas pri miru

Cerkev si lasti pravico, da odloča o življenju od spočetja do smrti. Ostalim pa tega ne dovoli.