Youssef Chahine / Usoda
Al-Massir, 1997
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 28, 15. 7. 2005
Usodo je Youssef Chahine, kralj egipčanskega filma, posnel sicer leta 1997, toda v zadnjih letih, še posebej po Bushevem 11. septembru, ki je muslimane butnil na “os zla”, je pridobil na aktualnosti in urgentnosti, saj lepo pokaže, da imamo z muslimani več skupnega, kot se zdi na prvi pogled.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 28, 15. 7. 2005
Usodo je Youssef Chahine, kralj egipčanskega filma, posnel sicer leta 1997, toda v zadnjih letih, še posebej po Bushevem 11. septembru, ki je muslimane butnil na “os zla”, je pridobil na aktualnosti in urgentnosti, saj lepo pokaže, da imamo z muslimani več skupnega, kot se zdi na prvi pogled.
Še več, usoda je hotela, da so si nas, “Zahodnjake”, po malem izmislili tudi muslimani, specifično, Averroes (Nour el-Cherif), arabski filozof, poet in humanist, ki je v 12. stoletju živel v - danes španski, tedaj kalifatski - Andaluziji in ki je s svojimi “heretičnimi” spisi jezil oboje fundamentaliste, muslimanske in krščanske, tako da so njegove knjige pristale na grmadi.
Usoda je epski, pompozni, romantični, ekstatični, didaktični dumasovsko-demilleovski hommage disidentu, ki je vplival na Vzhod in Zahod. Da film vključuje tudi plesne in glasbene točke, ne preseneča - te gredo fundamentalistom še posebej na živce.
(Usodo vrti Dvor)
ZA