Mike Binder / Jezne in zaljubljene
The Upside of Anger, 2005
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 28, 15. 7. 2005
Bejzbol je ameriški nacionalni šport. Ali natančneje: bejzbol je več kot šport. In Kevin Costner je, kot kaže, že zdavnaj sklenil, da bo postal ameriški nacionalni junak, esenca Amerike - več od Amerike. Bejzbolista je igral v Polju sanj, pa v Bullu Durhamu in v filmu For Love of the Game. Očitno hoče spomenik. Običajno igra izkušene, ostarele, odslužene, patetične bejzboliste, polne barskih filozofemov in intelektualizmov, na katere pa se bejbe lepijo kot muhe. A iskreno rečeno, Costner vedno izgleda tako, kot da je že zdavnaj sklenil, da se bo poročil s sabo. Težko boste našli igralca, ki bi se znal bolj smiliti samemu sebi. Kar verjetno pride od gledanja slabe televizije. Ali pa od patentnega urada. In zdaj se vprašajte: bi morala Amerika svojo usodo zaupati takemu človeku? Bi mu vi zaupali svoje življenje?
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 28, 15. 7. 2005
Bejzbol je ameriški nacionalni šport. Ali natančneje: bejzbol je več kot šport. In Kevin Costner je, kot kaže, že zdavnaj sklenil, da bo postal ameriški nacionalni junak, esenca Amerike - več od Amerike. Bejzbolista je igral v Polju sanj, pa v Bullu Durhamu in v filmu For Love of the Game. Očitno hoče spomenik. Običajno igra izkušene, ostarele, odslužene, patetične bejzboliste, polne barskih filozofemov in intelektualizmov, na katere pa se bejbe lepijo kot muhe. A iskreno rečeno, Costner vedno izgleda tako, kot da je že zdavnaj sklenil, da se bo poročil s sabo. Težko boste našli igralca, ki bi se znal bolj smiliti samemu sebi. Kar verjetno pride od gledanja slabe televizije. Ali pa od patentnega urada. In zdaj se vprašajte: bi morala Amerika svojo usodo zaupati takemu človeku? Bi mu vi zaupali svoje življenje?
Hej, še celo Joan Allen, ki so jo v preteklosti mučili serijski morilci, republikanci in Richard Nixon, trikrat premisli, preden klone, pa igra le lik, le Terry Wolfmeyer, predmestno mater samohranilko, ki ji je mož pobegnil z mlajšo Švedinjo, tako da je ostala edina skrbnica štirih uporniških, problematičnih, jeznih hčerk - ena je na faksu, druga noče na faks, tretja hoče biti balerina, četrta pa teži z neke sorte video inštalacijo. Hja, Terry - utelešenje jezne gospodinje - je v vojni z vsemi štirimi, z odsotnim možem in s sabo. Običajno hkrati. Zato pije, kadi in preklinja. Kar seveda pomeni, da je zrela za randi s Kevinom Costnerjem, nekdanjim bejzbolskim asom, ki trenutno patetiko, svetobolje in letargijo utaplja v alkoholu, toda da bi izgledal bolj transcendentno, nastopa tudi v neki detroitski radijski oddaji. In oh, včasih da kak avtogram. Najraje bi ga dal sebi. Njuni flirti so prekopirani iz golfistične romantične komedije Za vsako ceno, v vseh ostalih elementih - v tesnobi zgornjega srednjega razreda, emocionalnem izsiljevanju, paniki srednjih let, kozmični disfunkcionalnosti Americane in histeričnem tragediziranju zamujenih priložnosti - pa tale remix melodrame, sage in soap-opere tako flirta z Obdobjem nežnosti, da manjka le še Jack Nicholson, da bi zmenedžiral vso to jezo.
ZADRŽAN