29. 12. 2005 | Mladina 52 | Kultura | Film
Kot v nebesih
Just Like Heaven, 2005
Kot v nebesih je tipična romantična komedija. Kar pomeni: on je živ, ona pa mrtva. Elizabeth (Reese Witherspoon) je zdravnica, svetnica urgence, na katero je mislil Hipokrat. Ko jo pacient zagleda, ima povsem upravičeno občutek, da se mu je prikazala Marija. No, Mariji se prikaže sv. Peter: ko se nekega večera - jasno, vsa utrujena od neskončnih nadur - vrača domov, doživi fatalno prometno nesrečo. In še preden Vatikan napove beatifikacijo, njeno stanovanje že oddajo Davidu (Mark Ruffalo), ki še vedno žaluje za svojo ženo. Toda glej, no - namesto da bi ga obiskal duh njegove pokojne in nepozabne žene, v stanovanje vleti Elizabethin duh. Čudno, ne. A po drugi strani, njegova žena očitno ni bila svetnica, zato si ni zaslužila “druge priložnosti”. Elizabeth pa se ne začne Davidu le prikazovati, ampak ga hoče pregnati iz “svojega” stanovanja, bolje rečeno - začne ga mučiti in terorizirati. David, ki ni videl filmov Duh, Duh in gospa Muir, Chances Are, Always, All of Me in Truly, Madly, Deeply, pokliče na pomoč izganjalca hudiča in izganjalca duhov, a ne pomaga - Elizabeth, ta jebeni astralni alien, mu pije kri.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
29. 12. 2005 | Mladina 52 | Kultura | Film
Kot v nebesih je tipična romantična komedija. Kar pomeni: on je živ, ona pa mrtva. Elizabeth (Reese Witherspoon) je zdravnica, svetnica urgence, na katero je mislil Hipokrat. Ko jo pacient zagleda, ima povsem upravičeno občutek, da se mu je prikazala Marija. No, Mariji se prikaže sv. Peter: ko se nekega večera - jasno, vsa utrujena od neskončnih nadur - vrača domov, doživi fatalno prometno nesrečo. In še preden Vatikan napove beatifikacijo, njeno stanovanje že oddajo Davidu (Mark Ruffalo), ki še vedno žaluje za svojo ženo. Toda glej, no - namesto da bi ga obiskal duh njegove pokojne in nepozabne žene, v stanovanje vleti Elizabethin duh. Čudno, ne. A po drugi strani, njegova žena očitno ni bila svetnica, zato si ni zaslužila “druge priložnosti”. Elizabeth pa se ne začne Davidu le prikazovati, ampak ga hoče pregnati iz “svojega” stanovanja, bolje rečeno - začne ga mučiti in terorizirati. David, ki ni videl filmov Duh, Duh in gospa Muir, Chances Are, Always, All of Me in Truly, Madly, Deeply, pokliče na pomoč izganjalca hudiča in izganjalca duhov, a ne pomaga - Elizabeth, ta jebeni astralni alien, mu pije kri.
Samo pomislite: ženska je klinično mrtva, pa je moški kljub temu ne more obvladati. Živo si lahko predstavljate, kaj bi šele bilo, če bi bila živa! Kar vam pove vse o tem, kako neenakopravna in kako nedemokratična je vojna spolov, ali natančneje - kako daleč je prišla moška panika: za moškega je sprejemljiva le ženska, ki je po malem mrtva. Če je po malem mrtva, ni tako nevarna, kot bi bila, če bi bila živa. Da ima David na koncu občutek, da mu je bila Elizabeth “usojena”, ne preseneča: le ženska, ki je dovolj “mrtva”, lahko predstavlja izpolnitev romantične prerokbe. In da se mu zdi, da ga je Elizabeth “ponovno oživila”, tudi ne preseneča: moški se dobro in samozavestno - “kot v nebesih” - počuti le ob nemočni, “mrtvi” ženski. Hej, če ji je toliko do nje, če jo torej ljubi truly, madly, deeply, zakaj potem še sam ne umre in se ji pridruži v nebesih, kjer bi lahko živela srečno do konca svojih dni.
PROTI