Darren Lynn Bousman / Žaga 2

Saw II, 2005

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 4, 26. 1. 2006

Bush ima prav: Amerika je v vojni! Nasilje v h'woodskih filmih je postalo sadistično, perverzno, grizlijevsko - vojaško. Kar nas pripelje do ultimativnega vojnega filma, do najbolj morbidnega nadaljevanja iraške vojne z drugimi sredstvi - do Žage (Saw, 2004), v kateri se dva moška, fotograf in onkolog, zbudita v neogotski kleti. Vsak je na drugi strani - in oba imata nogo priklenjeno za pipo. Med njima, sredi kleti, leži truplo - moški, ki si je očitno razstrelil glavo. Ne vesta, kaj tam počneta niti kako sta tja prišla, toda kmalu se izkaže, da sta novi žrtvi enigmatičnega serijskega morilca po imenu Jigsaw, ki si za svoje žrtve izmišlja sadistične, grizlijevske igre. Recimo: golega moškega pusti v kletki, polni goste, bodeče, nožaste žice. Ali pa: ženska, ki ima okrog vratu priklenjeno morilsko “past”, se lahko reši le tako, da nezavestnemu moškemu, ki leži poleg nje, iz trebuha izreže ključ, ki ga je požrl. Jigsaw bi bil kralj Abu Grajba - ujetniki bi takoj povedali, kje je Osama bin Laden. Onkolog in fotograf se lahko rešita le tako, da si odžagata nogo.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 4, 26. 1. 2006

Bush ima prav: Amerika je v vojni! Nasilje v h'woodskih filmih je postalo sadistično, perverzno, grizlijevsko - vojaško. Kar nas pripelje do ultimativnega vojnega filma, do najbolj morbidnega nadaljevanja iraške vojne z drugimi sredstvi - do Žage (Saw, 2004), v kateri se dva moška, fotograf in onkolog, zbudita v neogotski kleti. Vsak je na drugi strani - in oba imata nogo priklenjeno za pipo. Med njima, sredi kleti, leži truplo - moški, ki si je očitno razstrelil glavo. Ne vesta, kaj tam počneta niti kako sta tja prišla, toda kmalu se izkaže, da sta novi žrtvi enigmatičnega serijskega morilca po imenu Jigsaw, ki si za svoje žrtve izmišlja sadistične, grizlijevske igre. Recimo: golega moškega pusti v kletki, polni goste, bodeče, nožaste žice. Ali pa: ženska, ki ima okrog vratu priklenjeno morilsko “past”, se lahko reši le tako, da nezavestnemu moškemu, ki leži poleg nje, iz trebuha izreže ključ, ki ga je požrl. Jigsaw bi bil kralj Abu Grajba - ujetniki bi takoj povedali, kje je Osama bin Laden. Onkolog in fotograf se lahko rešita le tako, da si odžagata nogo.

Ko gledate Žago, si rečete: vau, Jigsaw mora imeti nenormalno veliko prostega časa! In iskreno rečeno, toliko prostega časa imajo le mrtvi. Žaga 2 to potrdi: Jigsaw (Tobin Bell), “proučevalec človeške narave”, neogotski Darwin, ki se pusti tokrat - pač v slogu Johna Doeja iz filma Sedem - celo prijeti, je v resnici le človek, ki umira za rakom. Toda preden gre, bi rad skozi pekel, skozi svojo “Chamber of Torture”, poslal vse tiste, ki “ne cenijo življenja”. In tako v neogotsko celico (senca Jagenjčkov) zapre skupino “amnezičnih” džankijev, dilerjev, samomorilcev in podobnih “grešnikov”, nekdanjih zapornikov (senca Osumljenih petih), ki se bodo zastrupili, če v dveh urah ne najdejo izhoda oz. protistrupa. Med žrtvami tega fana Kocke je tudi Daniel (Erik Knudsen), sin policaja (Donnie Wahlberg), ki prime Jigsawa in ki lahko zdaj v neposrednem prenosu gleda, kako se v tajni mučilnici - v trebuhu Amerike - odvija labirintni boj za preživetje. Žaga 2 je ekstremna karikatura svobodne izbire, prostega trga in torture. Ko boste bruhali, vam bo v tolažbo le to, da je bil Abu Grajb pred Jigsawom.

ZADRŽAN

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.