Ki-Duk Kim / Samaritanka

Samaria, 2004

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 11, 17. 3. 2006

V korejski družbi, polni tabujev in predsodkov, so bile spolne vloge vedno strogo razdeljene - moški so si lahko ženske predstavljali le v patriarhalnem, seksističnem kontekstu. Toda vse se je spremenilo v devetdesetih, ko se je cenzura sprostila, ko se je Koreja mentalno modernizirala in ko so filmi našli stik z vibracijami novih generacij, z izbruhom nove korejske modernosti. Ali natančneje: filmi so začeli izzivati, sprevračati in smešiti korejske patriarhalne fantazije. Najbolj divje, najbolj cinično, najbolj brezkompromisno to počne kultni auteur Ki-Duk Kim, ki v Samaritanki, brutalnem, kontroverznem, kompleksnem rezimeju svojega sprevračanja korejskih patriarhalnih fantazij, zaigra prav na ultimativno fantazijo zatrte, tabuizirane korejske seksualnosti - najstniško prostitucijo. Samaritanka je zgodba o dveh "sestrah", okej, šolarkah: Jae-Yeong (Min-Jeong Seo), ki hoče denar za potovanje v Evropo in ki se ima za reinkarnacijo Vasumitre, indijske budistke, ki je s seksom "spreobračala" moške, se navdušeno in brezskrbno prostituira, deviška in moralistična Yeo-Jin (Ji-Min Kwak), ljubosumna na prijateljico in njene mnoge kliente, pa skrbi za poslovni del, toda ko Jae-Yeong “ponesreči” umre, se začne prostituirati Yeo-Jin.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 11, 17. 3. 2006

V korejski družbi, polni tabujev in predsodkov, so bile spolne vloge vedno strogo razdeljene - moški so si lahko ženske predstavljali le v patriarhalnem, seksističnem kontekstu. Toda vse se je spremenilo v devetdesetih, ko se je cenzura sprostila, ko se je Koreja mentalno modernizirala in ko so filmi našli stik z vibracijami novih generacij, z izbruhom nove korejske modernosti. Ali natančneje: filmi so začeli izzivati, sprevračati in smešiti korejske patriarhalne fantazije. Najbolj divje, najbolj cinično, najbolj brezkompromisno to počne kultni auteur Ki-Duk Kim, ki v Samaritanki, brutalnem, kontroverznem, kompleksnem rezimeju svojega sprevračanja korejskih patriarhalnih fantazij, zaigra prav na ultimativno fantazijo zatrte, tabuizirane korejske seksualnosti - najstniško prostitucijo. Samaritanka je zgodba o dveh "sestrah", okej, šolarkah: Jae-Yeong (Min-Jeong Seo), ki hoče denar za potovanje v Evropo in ki se ima za reinkarnacijo Vasumitre, indijske budistke, ki je s seksom "spreobračala" moške, se navdušeno in brezskrbno prostituira, deviška in moralistična Yeo-Jin (Ji-Min Kwak), ljubosumna na prijateljico in njene mnoge kliente, pa skrbi za poslovni del, toda ko Jae-Yeong “ponesreči” umre, se začne prostituirati Yeo-Jin.

Specifično: fukati začne z nekdanjimi klienti svoje prijateljice in jim vračati denar - čas hoče zavrteti nazaj, prijateljico skuša očistiti, amputirati ji hoče moške, ki so jo “imeli”, odrešiti jo skuša pasivnosti in patriarhalnih fantazij, ki so jo ubile. Ne pozabite, da je Kim Korejo in svet najprej šokiral z Otokom (2000), v katerem nema, servilna, asocialna "gostiteljica" moških - tipična utišana, podrejena Korejka - prevzame kontrolo nad moškim, ki je "ubil" svojo punco, in potem z njim počne to, kar ribiči počnejo z ribami. Hja, korejski moški je izgubil moč. Zato ni čudno, da se v Pravi fikciji (2000) pravemu moškemu - uličnemu slikarju, ki izgubi moč - od frustracij zmeša, tako da se potem, podobno kot Michael Douglas v Prostem padu, maščuje vsem, ki so ga kdaj prizadeli.

In zato ni čudno, da Bad Guy (2001), obseden s šovinističnimi fantazijami, ugrabi študentko in jo prelevi v prostitutko. Postavi jo tja, kamor po njegovem mnenju sodijo ženske. In ko jo moški potem "posiljujejo", sam to svojo inscenacijo ženske podrejenosti poželjivo in zadovoljno gleda. Korejski moški je bil zrel za terapijo - v filmu Pomlad, poletje, jesen, zima... in pomlad (2003) se mladenič prelevi v budističnega meniha, ker je to edini način, da se znebi seksizma, šovinizma, mačizma in drugih patriarhalnih fantazij. Samaritanka je film o bejbi, ki išče prav to - alternativo "posilstvu", ki jo čaka v korejski družbi. Svoje pomlad, poletje, jesen, zima... in pomlad.

(Dvor)

ZA +

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.