17. 3. 2006 | Mladina 11 | Kultura | Film
Samaritanka
Samaria, 2004
V korejski družbi, polni tabujev in predsodkov, so bile spolne vloge vedno strogo razdeljene - moški so si lahko ženske predstavljali le v patriarhalnem, seksističnem kontekstu. Toda vse se je spremenilo v devetdesetih, ko se je cenzura sprostila, ko se je Koreja mentalno modernizirala in ko so filmi našli stik z vibracijami novih generacij, z izbruhom nove korejske modernosti. Ali natančneje: filmi so začeli izzivati, sprevračati in smešiti korejske patriarhalne fantazije. Najbolj divje, najbolj cinično, najbolj brezkompromisno to počne kultni auteur Ki-Duk Kim, ki v Samaritanki, brutalnem, kontroverznem, kompleksnem rezimeju svojega sprevračanja korejskih patriarhalnih fantazij, zaigra prav na ultimativno fantazijo zatrte, tabuizirane korejske seksualnosti - najstniško prostitucijo. Samaritanka je zgodba o dveh "sestrah", okej, šolarkah: Jae-Yeong (Min-Jeong Seo), ki hoče denar za potovanje v Evropo in ki se ima za reinkarnacijo Vasumitre, indijske budistke, ki je s seksom "spreobračala" moške, se navdušeno in brezskrbno prostituira, deviška in moralistična Yeo-Jin (Ji-Min Kwak), ljubosumna na prijateljico in njene mnoge kliente, pa skrbi za poslovni del, toda ko Jae-Yeong “ponesreči” umre, se začne prostituirati Yeo-Jin.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
17. 3. 2006 | Mladina 11 | Kultura | Film
V korejski družbi, polni tabujev in predsodkov, so bile spolne vloge vedno strogo razdeljene - moški so si lahko ženske predstavljali le v patriarhalnem, seksističnem kontekstu. Toda vse se je spremenilo v devetdesetih, ko se je cenzura sprostila, ko se je Koreja mentalno modernizirala in ko so filmi našli stik z vibracijami novih generacij, z izbruhom nove korejske modernosti. Ali natančneje: filmi so začeli izzivati, sprevračati in smešiti korejske patriarhalne fantazije. Najbolj divje, najbolj cinično, najbolj brezkompromisno to počne kultni auteur Ki-Duk Kim, ki v Samaritanki, brutalnem, kontroverznem, kompleksnem rezimeju svojega sprevračanja korejskih patriarhalnih fantazij, zaigra prav na ultimativno fantazijo zatrte, tabuizirane korejske seksualnosti - najstniško prostitucijo. Samaritanka je zgodba o dveh "sestrah", okej, šolarkah: Jae-Yeong (Min-Jeong Seo), ki hoče denar za potovanje v Evropo in ki se ima za reinkarnacijo Vasumitre, indijske budistke, ki je s seksom "spreobračala" moške, se navdušeno in brezskrbno prostituira, deviška in moralistična Yeo-Jin (Ji-Min Kwak), ljubosumna na prijateljico in njene mnoge kliente, pa skrbi za poslovni del, toda ko Jae-Yeong “ponesreči” umre, se začne prostituirati Yeo-Jin.
Specifično: fukati začne z nekdanjimi klienti svoje prijateljice in jim vračati denar - čas hoče zavrteti nazaj, prijateljico skuša očistiti, amputirati ji hoče moške, ki so jo “imeli”, odrešiti jo skuša pasivnosti in patriarhalnih fantazij, ki so jo ubile. Ne pozabite, da je Kim Korejo in svet najprej šokiral z Otokom (2000), v katerem nema, servilna, asocialna "gostiteljica" moških - tipična utišana, podrejena Korejka - prevzame kontrolo nad moškim, ki je "ubil" svojo punco, in potem z njim počne to, kar ribiči počnejo z ribami. Hja, korejski moški je izgubil moč. Zato ni čudno, da se v Pravi fikciji (2000) pravemu moškemu - uličnemu slikarju, ki izgubi moč - od frustracij zmeša, tako da se potem, podobno kot Michael Douglas v Prostem padu, maščuje vsem, ki so ga kdaj prizadeli.
In zato ni čudno, da Bad Guy (2001), obseden s šovinističnimi fantazijami, ugrabi študentko in jo prelevi v prostitutko. Postavi jo tja, kamor po njegovem mnenju sodijo ženske. In ko jo moški potem "posiljujejo", sam to svojo inscenacijo ženske podrejenosti poželjivo in zadovoljno gleda. Korejski moški je bil zrel za terapijo - v filmu Pomlad, poletje, jesen, zima... in pomlad (2003) se mladenič prelevi v budističnega meniha, ker je to edini način, da se znebi seksizma, šovinizma, mačizma in drugih patriarhalnih fantazij. Samaritanka je film o bejbi, ki išče prav to - alternativo "posilstvu", ki jo čaka v korejski družbi. Svoje pomlad, poletje, jesen, zima... in pomlad.
(Dvor)
ZA +