Martin Scorsese / Dvojna igra

The Departed, 2006

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 45, 6. 11. 2006

Dvojna igra, sicer rimejk hongkonškega filma Infernal Affairs, je mojstrovina avtorskega filma, studijskega nihilizma in postapokaliptičnega zeitgeista. Za začetek, Dvojna igra je paranoidni triler, film paranoje - film o infiltraciji. Dvojni infiltraciji. Bostonska policija skuša ustaviti Franka Costella (Jack Nicholson), zvitega, izmuzljivega, nezgrabljivega kralja lokalnega podzemlja (“Veliko ljudi je umrlo, da sem jaz postal jaz”), zato v njegove vrste infiltrira policaja Billyja Costigana (Leonardo DiCaprio), čigar naloga je, da čim bolj prepričljivo hlini brutalnega gangsterja, da se čim bolj približa Costellu in da potem policijo obvešča o njegovih korakih.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 45, 6. 11. 2006

Dvojna igra, sicer rimejk hongkonškega filma Infernal Affairs, je mojstrovina avtorskega filma, studijskega nihilizma in postapokaliptičnega zeitgeista. Za začetek, Dvojna igra je paranoidni triler, film paranoje - film o infiltraciji. Dvojni infiltraciji. Bostonska policija skuša ustaviti Franka Costella (Jack Nicholson), zvitega, izmuzljivega, nezgrabljivega kralja lokalnega podzemlja (“Veliko ljudi je umrlo, da sem jaz postal jaz”), zato v njegove vrste infiltrira policaja Billyja Costigana (Leonardo DiCaprio), čigar naloga je, da čim bolj prepričljivo hlini brutalnega gangsterja, da se čim bolj približa Costellu in da potem policijo obvešča o njegovih korakih.

Kot namreč kaže, je Costello vedno korak pred policijo. Policija pač nima pojma, da je tudi Costello v njene vrste infiltriral svojega človeka, Colina Sullivana (Matt Damon), sicer svojega protežiranca, čigar naloga je, da hlini čim bolj fanatičnega policaja, da se čim bolj približa vodstvu policije in da potem Costella obvešča o korakih policije. Costello je tako vedno korak pred policijo. Billy je policaj, ki igra gangsterja. Colin je gangster, ki igra policaja. Costello pa je antimoralistični joker, ki mu je vseeno: “Kakšna je razlika, ko dobiš v obraz nabito pištolo?” Toda ne pozna vseh faktov. Nihče v tem filmu ne pozna vseh faktov. Nihče ne more “povezati točk”.

Costello, ki noče, da bi bil produkt okolja, ampak da bi bilo okolje njegov produkt, je sicer Zlo (gangster, morilec, izsiljevalec, psihopat), toda obenem je tudi moralno sidro filma. Ko pravi, da med policajem in gangsterjem ni razlike, ima prav: gangster ni nič hujši od policaja, ki mora v brutalnosti pretiravati, da bi izgledal kot gangster. No, zdaj pa to prevedite v Bushevo “vojno proti terorju”.

ZELO ZA

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Politika ne sme dovoliti minimiziranja nasilja

Žrtvam je treba moč dodajati in ne odvzemati s prelaganjem krivde 

Naslovna tema

Hojsov kartel

Ali notranji minister res ni vedel, da je njegov najemnik mednarodni kriminalec in velepreprodajalec drog?

Zakaj je Trump vseeno prejel Nobelovo nagrado za mir

IZJAVA DNEVA