28. 11. 2006 | Mladina 48 | Kultura | Film
Casino Royale
Martin Campbell, 2006
Jamesa Bonda poznamo v barvah. Le v barvah. Toda Casino Royale to obrne na glavo: Bonda nam pokaže v črno-beli tehniki. Teaser, pregovorni akcijski skeč, s katerim se že tradicionalno začenjajo bondiade, se namreč odvrti v črno-beli tehniki, vključuje pa Bondovo verzijo zasliševanja terorista, toda brez humorja, ki je tipičen za bondovske teaserje - razen če ne upoštevate dejstva, da je Bondovo energično, ultra kinetično, bombastično zasliševanje terorista v svoji zeitgeistovski brutalnosti prignano do take skrajnosti, da izgleda kot parodija Abu Grajba in Guantanama. Črno-beli uvod sporoča troje: prvič, novi časi, prestreljeni s terorjem, zahtevajo nov tip Bonda, drugič, Bond je še vedno edini pravi odgovor na izziv časa - “nobody does it better”, in tretjič, Bond se je ponovno rodil - serija o Bondu se začenja znova, od “začetka”, v črno-beli preteklosti, ko Bondu dve hladnokrvni likvidaciji prineseta 00. Sploh pa, Casino Royale je posnet po prvi bondiadi, ki jo je objavil Ian Fleming (1953).
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
28. 11. 2006 | Mladina 48 | Kultura | Film
Jamesa Bonda poznamo v barvah. Le v barvah. Toda Casino Royale to obrne na glavo: Bonda nam pokaže v črno-beli tehniki. Teaser, pregovorni akcijski skeč, s katerim se že tradicionalno začenjajo bondiade, se namreč odvrti v črno-beli tehniki, vključuje pa Bondovo verzijo zasliševanja terorista, toda brez humorja, ki je tipičen za bondovske teaserje - razen če ne upoštevate dejstva, da je Bondovo energično, ultra kinetično, bombastično zasliševanje terorista v svoji zeitgeistovski brutalnosti prignano do take skrajnosti, da izgleda kot parodija Abu Grajba in Guantanama. Črno-beli uvod sporoča troje: prvič, novi časi, prestreljeni s terorjem, zahtevajo nov tip Bonda, drugič, Bond je še vedno edini pravi odgovor na izziv časa - “nobody does it better”, in tretjič, Bond se je ponovno rodil - serija o Bondu se začenja znova, od “začetka”, v črno-beli preteklosti, ko Bondu dve hladnokrvni likvidaciji prineseta 00. Sploh pa, Casino Royale je posnet po prvi bondiadi, ki jo je objavil Ian Fleming (1953).
A po drugi strani, teaser izgleda kot avdicija za Jamesa Bonda - Bond nas skuša prepričati, da je v polni formi, da ima bajno kondicijo, da je hitrejši in eksplozivnejši od teroristov. Hja, Bond nas skuša prepričati, da je Bond. In avdicija se nadaljuje, ko film preskoči v barve, na Madagaskar, kjer se odvrti najbolj kinetični in najbolj adrenalinski pregon v zgodovini bondiad, toda Bond svojega nasprotnika, temnopoltega terorista, ne preganja z avtom ali pa kakim gadgetom, ampak peš - po strehah, ulicah, hodnikih, žerjavih, kontejnerjih in tako dalje. Dokler ne špricne kri, špricata le znoj in adrenalin: ni kaj, Bond je Bond. Nobody does it better. Ko je te fantastične avdicije konec, se Bond lahko umiri in upočasni, heh, zdaj lahko zajame sapo - še več, v črnogorskem pokeraškem kazinu, v katerem se pomeri z Le Chiffrom (Mads Mikkelsen), karizmatičnim bankirjem mednarodnega “freedom fighterstva”, skoraj umre.
Ja, ta Bond trpi, krvavi - in ko ga mučijo, zahteva bis. Daniel Craig, novi Bond, izgleda tako, kot da je zamenjal Seana Conneryja, toda ne le figurativno, ampak fizično - kot da je prišel neposredno za Conneryjem. Zato ne preseneča, da se mu zgodi to, kar se je zgodilo Georgeu Lazenbyju, ki je leta 1969 - v bondiadi V službi njenega veličanstva - dejansko zamenjal Conneryja: zaljubi se (Eva Green). Fatalno, se razume. In to je praktično edini citat prejšnjih Bondov. Casino Royale se izogiba bondovskim trademarkom: uvodni teaser ni standardni bondovski teaser, Q-ja, Bondovega orožarja, gadgetov, gospodične Moneypenny in Barryjeve teme ni na spregled, standardne replike “Shaken, but not stirred” ne izreče (“Ali izgledam tako, kot da mi je mar?”), hej, celo standardna replika “My name is Bond, James Bond” je prihranjena za konec. Bond je Bond - in rodi se brez pomoči prejšnjih Bondov. Le da se tega še ne zaveda povsem.
ZA