12. 7. 2007 | Mladina 27 | Kultura | Film
Slo-vidvd-borza
Ko je prišel Hitler leta 1933 na oblast, Hollywood tega ni obsodil, prej narobe - vse tja do leta 1940 se je iz povsem taktično-poslovnih razlogov na vse kriplje trudil, da Hitlerja in nacizma ne bi omenjal po nemarnem. Iskreno rečeno: da ju ne bi slučajno omenjal po nemarnem, ju raje sploh ni omenjal. Toda leta 1940 je Hollywood na lepem posnel serijo filmov, ki so Hitlerja in nacizem omenjali po nemarnem, ali bolje rečeno - naciste so prikazovali kot arogantne, brutalne, rasistične totalitariste, mojstre indoktrinacije in graditelje lagerjev smrti. Najmanj spoštovanja je pokazal Veliki diktator, ki so mu prerokovali, da bo imel “grozne posledice za nemške Jude”. Hitlerju je bilo ime “Adenoid Hynkel” (diktator Tomanie), Mussoliniju “Benzino Napaloni” (diktator Bacterie), Chaplin, ki igra v dveh vlogah, Hynkla in avstrijskega brivca, in ki ima šestminutni govor, v katerem so nekateri videli poziv k proletarski revoluciji, pa je vso nacistično ikonografijo in vso nacistično filozofijo spremenil v komedijo, vključno s koncentracijskimi taborišči, kar je tedaj mnoge motilo. No, ameriška desnica je raje trdila, da hoče film Ameriko zvleči v II. svetovno vojno.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
12. 7. 2007 | Mladina 27 | Kultura | Film
Ko je prišel Hitler leta 1933 na oblast, Hollywood tega ni obsodil, prej narobe - vse tja do leta 1940 se je iz povsem taktično-poslovnih razlogov na vse kriplje trudil, da Hitlerja in nacizma ne bi omenjal po nemarnem. Iskreno rečeno: da ju ne bi slučajno omenjal po nemarnem, ju raje sploh ni omenjal. Toda leta 1940 je Hollywood na lepem posnel serijo filmov, ki so Hitlerja in nacizem omenjali po nemarnem, ali bolje rečeno - naciste so prikazovali kot arogantne, brutalne, rasistične totalitariste, mojstre indoktrinacije in graditelje lagerjev smrti. Najmanj spoštovanja je pokazal Veliki diktator, ki so mu prerokovali, da bo imel “grozne posledice za nemške Jude”. Hitlerju je bilo ime “Adenoid Hynkel” (diktator Tomanie), Mussoliniju “Benzino Napaloni” (diktator Bacterie), Chaplin, ki igra v dveh vlogah, Hynkla in avstrijskega brivca, in ki ima šestminutni govor, v katerem so nekateri videli poziv k proletarski revoluciji, pa je vso nacistično ikonografijo in vso nacistično filozofijo spremenil v komedijo, vključno s koncentracijskimi taborišči, kar je tedaj mnoge motilo. No, ameriška desnica je raje trdila, da hoče film Ameriko zvleči v II. svetovno vojno.
Kapsule
Kagemusha - Bojevnikova senca: Umirajoči poveljnik dobi impersonatorja. Antispektakelski spektakel via Akira Kurosawa. Letnik '80. Tatsuya Nakadai.
Apartma: Jack Lemmon hoče v službi napredovati, zato začne svoje stanovanje "posojati" nadrejenim. Antikorporativna komedija via Billy Wider. Oskar '60.
Marija Antoaneta: Vzpon in propad francoske kraljice, ki v prevodu preveč izgubi. Kostumiada via Sofia Coppola. Kirsten Dunst, Judy Davis & Rip Torn.
Intervju z morilcem: Mali človek na lepem oznani, da je bil 22. novembra 1963 "drugi strelec". Odlični, napeti, konspirološki triler. Raymond J. Barry.
Teksaški pokol z motorko - začetek: Če bi radi vedeli, kako je osiroteli Tomažek postal Leatherface, nor na motorke, potem si poglejte tale žiga-žaga.
Hebrejsko kladivo: "Hebrew Hammer" je macho, ki judovsko sosesko rešuje pred kriminalom. Kul judovska verzija bleksploatacije. Adam Goldberg.
Strah v puščavi: Britanskemu parčku, ki obtiči v avstralski puščavi, ponudi roko simpatični Americano. Mučni trip groze. Shaun Evans & Amelia Warner.
Marie in Bruce: Matthew Broderick in Julianne Moore sta zakonski par, ki se mu zalomi. Artificielna, teatralična bergmaniada. Po drami Wallacea Shawna.
Kako ubiti sosedovega psa: Ciničnega dramatika preporodi devetletnica. Ekscentrična komedija nravi. Kenneth Branagh & Robin Wright Penn.