Film / Slo-vidvd-borza

Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 27, 12. 7. 2007

Ko je prišel Hitler leta 1933 na oblast, Hollywood tega ni obsodil, prej narobe - vse tja do leta 1940 se je iz povsem taktično-poslovnih razlogov na vse kriplje trudil, da Hitlerja in nacizma ne bi omenjal po nemarnem. Iskreno rečeno: da ju ne bi slučajno omenjal po nemarnem, ju raje sploh ni omenjal. Toda leta 1940 je Hollywood na lepem posnel serijo filmov, ki so Hitlerja in nacizem omenjali po nemarnem, ali bolje rečeno - naciste so prikazovali kot arogantne, brutalne, rasistične totalitariste, mojstre indoktrinacije in graditelje lagerjev smrti. Najmanj spoštovanja je pokazal Veliki diktator, ki so mu prerokovali, da bo imel “grozne posledice za nemške Jude”. Hitlerju je bilo ime “Adenoid Hynkel” (diktator Tomanie), Mussoliniju “Benzino Napaloni” (diktator Bacterie), Chaplin, ki igra v dveh vlogah, Hynkla in avstrijskega brivca, in ki ima šestminutni govor, v katerem so nekateri videli poziv k proletarski revoluciji, pa je vso nacistično ikonografijo in vso nacistično filozofijo spremenil v komedijo, vključno s koncentracijskimi taborišči, kar je tedaj mnoge motilo. No, ameriška desnica je raje trdila, da hoče film Ameriko zvleči v II. svetovno vojno.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič, jr.
MLADINA, št. 27, 12. 7. 2007

Ko je prišel Hitler leta 1933 na oblast, Hollywood tega ni obsodil, prej narobe - vse tja do leta 1940 se je iz povsem taktično-poslovnih razlogov na vse kriplje trudil, da Hitlerja in nacizma ne bi omenjal po nemarnem. Iskreno rečeno: da ju ne bi slučajno omenjal po nemarnem, ju raje sploh ni omenjal. Toda leta 1940 je Hollywood na lepem posnel serijo filmov, ki so Hitlerja in nacizem omenjali po nemarnem, ali bolje rečeno - naciste so prikazovali kot arogantne, brutalne, rasistične totalitariste, mojstre indoktrinacije in graditelje lagerjev smrti. Najmanj spoštovanja je pokazal Veliki diktator, ki so mu prerokovali, da bo imel “grozne posledice za nemške Jude”. Hitlerju je bilo ime “Adenoid Hynkel” (diktator Tomanie), Mussoliniju “Benzino Napaloni” (diktator Bacterie), Chaplin, ki igra v dveh vlogah, Hynkla in avstrijskega brivca, in ki ima šestminutni govor, v katerem so nekateri videli poziv k proletarski revoluciji, pa je vso nacistično ikonografijo in vso nacistično filozofijo spremenil v komedijo, vključno s koncentracijskimi taborišči, kar je tedaj mnoge motilo. No, ameriška desnica je raje trdila, da hoče film Ameriko zvleči v II. svetovno vojno.

Kapsule

Kagemusha - Bojevnikova senca: Umirajoči poveljnik dobi impersonatorja. Antispektakelski spektakel via Akira Kurosawa. Letnik '80. Tatsuya Nakadai.

Apartma: Jack Lemmon hoče v službi napredovati, zato začne svoje stanovanje "posojati" nadrejenim. Antikorporativna komedija via Billy Wider. Oskar '60.

Marija Antoaneta: Vzpon in propad francoske kraljice, ki v prevodu preveč izgubi. Kostumiada via Sofia Coppola. Kirsten Dunst, Judy Davis & Rip Torn.

Intervju z morilcem: Mali človek na lepem oznani, da je bil 22. novembra 1963 "drugi strelec". Odlični, napeti, konspirološki triler. Raymond J. Barry.

Teksaški pokol z motorko - začetek: Če bi radi vedeli, kako je osiroteli Tomažek postal Leatherface, nor na motorke, potem si poglejte tale žiga-žaga.

Hebrejsko kladivo: "Hebrew Hammer" je macho, ki judovsko sosesko rešuje pred kriminalom. Kul judovska verzija bleksploatacije. Adam Goldberg.

Strah v puščavi: Britanskemu parčku, ki obtiči v avstralski puščavi, ponudi roko simpatični Americano. Mučni trip groze. Shaun Evans & Amelia Warner.

Marie in Bruce: Matthew Broderick in Julianne Moore sta zakonski par, ki se mu zalomi. Artificielna, teatralična bergmaniada. Po drami Wallacea Shawna.

Kako ubiti sosedovega psa: Ciničnega dramatika preporodi devetletnica. Ekscentrična komedija nravi. Kenneth Branagh & Robin Wright Penn.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Naslovna tema

Kje bo volivce iskal Vladimir Prebilič?

Upanje sredice

Teden

V šoli ali doma?

Ustavno sodišče potrdilo ustavnost zakonskih sprememb pri urejanju šolanja od doma

Kultura

»V Ljubljani se dogaja to, kar opažam povsod po Evropi«

Vincenzo Latronico, italijanski pisatelj, avtor svetovne uspešnice Popolnosti, o Berlinu nekoč in danes, gentrifikaciji, normativnem seksu, izgubljenem evropskem projektu in pomenu skupnosti