Smrtne obljube
Eastern Promises, 2007
Ni človeškega telesa, ki ga David Cronenberg ne bi hotel odpreti, razdreti in iznakaziti, zato ne čudi, da telesa v njegovih filmih - Shivers, Rabid, Brood, Skanerji, Videodrom, Muha, Trk, Dead Ringers ipd. - vedno doživljajo parazitske invazije in mutacije, ki niso le retorične figure, ampak prave kirurške inštalacije in darwinistične kontrarevolucije.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Ni človeškega telesa, ki ga David Cronenberg ne bi hotel odpreti, razdreti in iznakaziti, zato ne čudi, da telesa v njegovih filmih - Shivers, Rabid, Brood, Skanerji, Videodrom, Muha, Trk, Dead Ringers ipd. - vedno doživljajo parazitske invazije in mutacije, ki niso le retorične figure, ampak prave kirurške inštalacije in darwinistične kontrarevolucije.
Razlog več, da so Smrtne obljube gangsterski film, v katerem se ruski mafijci, bazirani v Londonu, pobijajo izključno z noži, v glavnem s takimi, ki razvrstitev organov v človeškem telesu povsem spremenijo, medtem ko grlo prelevijo v fontano di Trevi s twistom. Štiriminutni prizor, v katerem se goli, tetovirani ruski “grobar” (Viggo Mortensen), sicer šofer mafijskega bossa (Armin Mueller-Stahl), v savnastem javnem kopališču, obveznem prizorišču rusko-mafijskih gangsteriad, nožka z dvema mafijskima killerjema, je sicer dobra, kinetična študija antidarwinistične mutacije, problem je le v tem, da vse ostalo - zgodba o porodničarki (Naomi Watts), ki jo dnevnik neke umrle porodnice pripelje v turbulentni podsvet ruske mafije, prostitucije, trgovanja z ljudmi in evropskega sna - preveč potegne na film, ki bi lahko posnel tudi kdo drug.
ZADRŽAN +