Kritika / Batman proti Supermanu: Zora pravice

Batman v Superman: Dawn of Justice, 2016
Zack Snyder

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 13, 1. 4. 2016

proti

Fušanje.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 13, 1. 4. 2016

proti

Fušanje.

Če ste videli filme Temni vitez, Jekleni mož, Godzilla, Pošastno, Skyline, Transformerji – Temna stran meseca, Zvezdne steze – V temo, Thor – Svet teme, Stotnik Amerika – Zimski vojak, Varuhi galaksije, Maščevalci – Ultronova doba, 2012, San Andreas ipd., potem ste videli, kako zelo se Hollywood trudi, da bi zasenčil teroriste, ki so 11. septembra 2001 razstrelili Svetovni trgovinski center.

Hollywood je v teh filmih nebotičnike razstreljeval s tako vnemo, s takim smislom za teror, s tako slo po overkillu ter s tako stopnjo estetizacije in stilizacije, kot da bi skušal potrditi razvpito Stockhausnovo “herezijo”, da je bila destrukcija Svetovnega trgovinskega centra “največja umetnina vseh časov.” Film Batman proti Supermanu – konceptualni poganjek filmov Alien proti Predatorju in Freddy proti Jasonu – pa skuša zdaj zasenčiti Hollywood. Rakete letijo, Metropolis se ruši, nebotičniki padajo, teror je dionizični spektakel, ulice preplavlja zadušljivi pepel, v katerega patetično plane zgroženi Bruce Wayne, alias Batman (Ben Affleck), ki se kmalu zatem eksplozivno, galaktično, “gladiatorsko” spopade s Supermanom (Henry Cavill), kar sicer ni povsem logično (sirota proti siroti, alter ego proti alter egu, travma proti travmi), toda težko boste našli film, ki bi tako užival v nelogičnosti. Moralizira o nacionalni ogroženosti, iracionalnosti terorja, nedoumljivosti Zla, apokaliptični družbi tveganja in kulturi paranoje, toda v svetu vidi le oder za spopad največjih in najelitnejših egov (kot Bogovi Egipta). Stal je 250 milijonov, toda nenehno fuša. Hiter je – na enoličen način. Bombastičen – na dolgočasen način. Epski – na pogrebniški način. Vse predstavlja kot Dogodek – na enodimenzionalen trumpovski način. Stalno se nekaj dogaja, toda nihče ne ve, kaj (niti Batman). Finalni obračun tako nateguje, kot da so udarci dialogi, ki jih je napisal Tarantino – ali pa vsaj Shakespeare. Batmana in Supermana napumpa z mišicami, a ne zna pojasniti, zakaj človek, ki samodejno leti, potrebuje mišice. Še enkrat nam pokaže, kako je Batman izgubil starše, kot da tega nismo videli že prevečkrat. Impresionirati nas skuša z diaboličnim, metačloveškim, ničejanskim Lexom Luthorjem, ki pa je – v impersonaciji Jesseja Eisenberga – še iritantnejši od Jar Jar Binksa v prvi epizodi Vojne zvezd. V superjunaško enačbo pripelje tudi Čudežno žensko (Gal Gadot), toda le zato, da bi jo lahko ignoriral. In seveda: Batman in Superman sta prestara, da bi lahko umrla mlada, toda Cavill izgleda kot Jezus, Affleck pa tako, kot da je ravno prišel z Jezusovega pogreba.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Javna pamet

Jože Vogrinc: Priznajmo Palestince in Palestinke!

Mera dejanskega priznavanja suverenosti Palestine je odnos do njenih državljanov in državljank

Teden

Nedopustne grožnje

Pravnomočna obsodilna sodba zaradi grožnje novinarju Eriku Valenčiču 

Naslovna tema

Kje bo volivce iskal Vladimir Prebilič?

Upanje sredice