Film / Zgodovina ljubezni

The History of Love, 2016, Radu Mihaileanu

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 29, 21. 7. 2017

zadržan

Humanistična verzija lajka.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 29, 21. 7. 2017

zadržan

Humanistična verzija lajka.

Poljski deček pred II. svetovno vojno sreča deklico, ki ji obljubi, da jo bo večno ljubil in da bo »najbolj ljubljena ženska na svetu«. Če bi bili tedaj v modi tatuji, bi si dal na ramo tetovirati: Leo & Alma forever! Toda ko skočimo za 60 let v prihodnost, ga najdemo v New Yorku – samega in osamljenega, jasno, zdaj starca (Derek Jacobi), ki še vedno fantazira o Almi (Gemma Arterton). Ne more je pozabiti. In veliko skokov v času nazaj in naprej je potrebnih, da bi nas tale epska telenovela – staromodno posneta po bestsellerju Nicole Krauss – prepričala, da je Alma še vedno »najbolj ljubljena ženska na svetu«, kar naj bi potrjeval tudi Leov roman Zgodovina ljubezni, ki se prikrade iz preteklosti.

Vse v tem filmu prikimava tej »večni ljubezni«, a tu je problem: film, ki ne pove ničesar o predvojni Poljski, ničesar o II. svetovni vojni, ničesar o New Yorku (le to, da tam še vedno živi Elliott Gould) in ničesar o družbah, skozi katere se sprehaja (o vsem tem nima dobesedno kaj povedati), si neprestano čestita za svoj humanizem in univerzalnost teme, ki jo je izbral, kot da te ljubezen – to, da ljubiš – odreši vse odgovornosti. Če ljubiš, ti je vse odpuščeno, tudi rasizem, če smo že ravno pri tem. Toda humanizem in ljubezen nista nujno dvojčka – ljubezen je preveč sebična. Zgodovina ljubezni nas skuša prepričati, da bi bilo vsem bolje, če bi bilo več ljubezni, a v resnici je ravno nasprotno – svet se trga, ker je ljubezni preveč. Pomislite le na vse tiste lajke, ki jih skuša film sicer ločiti od »prave ljubezni«, a sam izgleda le kot lajk romana, po katerem je posnet.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Fašistični režimi sovražijo novinarje in sodnike. Ker so ti prva linija pričevanja. Vidijo in povedo.«

Hélène Frappat, pisateljica, filozofinja in prevajalka

Varuh človekovih pravic / »Država je odpovedala pri vključevanju Romov«

Izbruhi nasilja so odsev sistemskih pomanjkljivosti

Naslovna tema

Ne streljajte na Božička

Vlada Roberta Goloba je izpeljala toliko sistemskih sprememb, da so se zoper njo postavile skoraj vse najmočnejše interesne skupine v državi