STA, MM

 |  Svet

S hidroplani po Hrvaškem

Za razliko od trajektnih povezav, zaradi katerih potrebujejo ljudje za pot med Hvarom in Splitom od dve in pol do tri ure, bi s hidroplanom ta pot trajala slabih 15 minut

European Coastal Airlines ima zaenkrat tri hidroplane in zaposluje 28 delavcev, je poročal hrvaški nacionalni radio.

European Coastal Airlines ima zaenkrat tri hidroplane in zaposluje 28 delavcev, je poročal hrvaški nacionalni radio.
© Arhiv Mladine

Nemška družba European Coastal Airlines je uvedla prve komercialne polete hidroplanov v sodobni Hrvaški. Prvi polet je bil opravljen z morskega terminala splitskega letališča Resnik proti Jelsi na otoku Hvaru. Začetek poslovanja nemške družbe so sicer spremljali dolgoletni administrativni zapleti z lokalnimi oblastmi na Hrvaškem. Od ideje povezovanja hrvaških otokov in celine s hidroplani je preteklo polnih 13 let, a se je na koncu vse pozitivno razpletlo, je povedal direktor oglaševanja European Coastal Airlinesa Jan T. Albers. VEČ>>

Napovedal je, da bodo njihovi hidroplani iz Resnika leteli ne le v Jelso, pač pa tudi proti Rabu in Pulju, kjer so zagotovili ustrezna dovoljenja za postavitev pontonov za pristajanje letal. Pričakujejo tudi koncesijo za pristajališče na otoku Lastovo, kot tudi povezave z letališči v Dubrovniku in Zadru. "Pristajališče na Rabu bomo odprli v dveh ali treh tednih, v Pulju čez mesec dni. Zatem načrtujemo polete proti Anconi v Italiji, po dva iz Jelse in z Raba vsak dan celo leto. Naše letalske povezave niso le za turiste," je Albersovo izjavo objavil Hrvatski radio. Polete hidroplanov proti hrvaškim otokom je označil za "revolucijo" v komercialnem letalskem prometu na Hrvaškem in povezovanju otokov s celino.

Niti na Hvaru niso skrivali zadovoljstva nad povezavo s hidroplani. Načelnik občine Jelsa Nikša Peronja je dejal, da bo njihovo mesto postalo še bolj privlačno za turiste, tudi otočanom pa bo lažje priti do celine. Za razliko od trajektnih povezav, zaradi katerih potrebujejo ljudje za pot med Hvarom in Splitom od dve in pol do tri ure, bi s hidroplanom ta pot trajala slabih 15 minut. Zanimanja potnikov ne manjka, je še poročal nacionalni radio. Zaenkrat bodo Jelso povezovali z Resnikom štirikrat dnevno. Prvih 1000 potnikov bo za enosmerno vozovnico odštelo 99 kun (13 evrov), redna cena vozovnice pa bo znašala 41,59 evra, je objavljeno na spletni strani nemškega prevoznika. Prve polete so opravili z letalom znamke DeHavilland Twin Otter 300-6. Na spletni strani so navedli, da imajo tudi letala znamke Grumman Goose.

European Coastal Airlines ima zaenkrat tri hidroplane in zaposluje 28 delavcev, je še poročal hrvaški nacionalni radio. Z odpiranjem vsake nove letalske linije bodo zaposlovali dodatne ljudi. Načrtovana vlaganja v prvih dveh letih znašajo 20 milijonov evrov. Nemški investitorji so večkrat javno govorili o številnih birokratskih ovirah, ki so jih, kot so dejali, v preteklih letih postavljale predvsem lokalne oblasti pri pridobitvah dovoljenj za odpiranje pristajališč za hidroplane. Mediji so pri tem sicer še dodali, da je bilo tudi s strani European Coastal Airlines več neuresničenih obljub.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.