|  Politika

Posledice privatizacije, primer Splošna plovba

Nekoč je bila Splošna plovba slovensko podjetje. Po letu 1954 je nastalo mukoma, z namenom, da tudi Slovenija postane pomorska država. Vzporedno z njo smo v Sloveniji dobili tudi Fakulteto za pomorstvo in promet, kjer so se šolali pomorščaki, ki so se kasneje zaposlili v Splošni plovbi. Odkar je leta 2007 Splošna plovba z vsemi svojimi ladjami pristala v lasti nemškega ladjarja Petra Döhleja, in sicer za ceno zgolj dveh ali treh ladij, pa tudi na fakulteti opozarjajo, da utegne nemški ladjar podjetje preseliti iz Slovenije. To se v zadnjem času zares dogaja. Peter Döhle razmeroma hitro zmanjšuje število zaposlenih in ladij, ki vozijo za Splošno plovbo, saj naj bi bil ladijski transport v krizi. A je to očitno tudi izgovor, saj podjetje Maersk, ki ima v tej panogi 15-odstotni delež, letos poroča o kar šestodstotnem povečanju prometa. Döhleju se pač bolj splača floto voditi iz svoje davčne oaze, z otoka Man, kjer ima registrirano podjetje.

Več v tiskani Mladini. Peticijo Preprečite razprodajo lahko podpišete tule>> 

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.