• Urša Marn

    30. 10. 2014  |  Mladina 44  |  Ekonomija

    Žrtve privatizacijske gonje

    Še spomladi so finančni strokovnjaki napovedovali, da vsaj tri večje nemške banke ne bodo prestale evropskih stresnih testov. Gre za teste, ki naj bi pokazali, ali imajo ključne evropske banke dovolj kapitala, da bodo do leta 2017 sposobne preživeti morebitno ponovitev hujše recesije. Med bankami, ki naj bi padle, se je omenjala tudi Commerzbank. Ključna težava te banke so velikanske terjatve do ladjedelniških podjetij. Vendar Commerzbank na testih ni padla. Nemci so si oddahnili. Že dan po objavi rezultatov je vrednost delnice Commerzbank občutno narasla. Kako je mogoče, so se finančni strokovnjaki v napovedih tako zmotili? In kako je mogoče, da je na testih padla samo ena nemška banka, pa še to ena od manj pomembnih, po drugi strani pa sta padli obe največji slovenski državni banki NLB in NKBM, in to kljub temu, da je država decembra lani obe banki dokapitalizirala z 2,5 milijarde evrov in da je bil pretežni del slabih terjatev iz obeh bank prenesen na tako imenovano slabo banko? To je mogoče zato, ker so stresni testi bistveno bolj subjektivni, kot se jim pripisuje.

  • Urša Marn

    30. 10. 2014  |  Mladina 44  |  Ekonomija

    Maček v žaklju

    Bi kupili stanovanje, ne da bi si ga prej ogledati in se na svoje oči prepričali, v kakšnem stanju je? Kakšno lego ima? Kakšen je razgled? Ali je parket dobro položen, ali okna dobro tesnijo, kakšne barve so ploščice v kopalnici, kako blizu so sosedje iz blokov nasproti? Verjetno ne. A prav to od morebitnih kupcev stanovanj pričakuje državni stanovanjski sklad.

  • Borut Mekina

    30. 10. 2014  |  Mladina 44  |  Ekonomija

    Sindikati kupili aerodrom

    Delavska hranilnica, katere lastniki so Sindikat kovinske in elektro industrije (Skei), Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture (Sviz), Sindikat državnih organov, Sindikat kmetijstva in živilske industrije, Sindikat zdravstva in Sindikat delavcev dejavnosti energetike, je ta teden postala večinska, 57-odstotna lastnica Aerodroma Maribor. Za okrog 900 tisoč evrov je delež odkupila od koroškega podjetja Aviofun, ki ostaja manjšinski delničar. S tem naj bi bila saga mariborskega letališča, ki se je v težavah znašlo po stečaju Preventa, končana. Letališče naj bi končno dobilo stabilnega, dolgoročnega in strateškega partnerja, so sporočili iz hranilnice.