dr.um

 |  Mladina 41  |  Kultura  |  Plošča

Gridlok: Break the System

2006, project fifty-one, www.gridlok.net

Ilegalni Gridlok

Ilegalni Gridlok
© Luka Novak

"Po zadnji zadevi na Heathrowu se je vse spremenilo. Tako, kot je bil sprememba enajsti september, tako je bilo tudi to s Heathrowom. Ko sem zdaj po pristanku na Dunaju odprl svoje torbe s ploščami, sem ugotovil, da nam je neko kvazineodvisno podjetje - brez naše prisotnosti - v ZDA preiskalo prtljago in pustilo kartonček, da smo bili pregledani. To je bil zaključni udarec - CD-ji so opraskani in plošče sfukane. State of fear," je košček sodobne ameriške realnosti v petek - na predvečer nastopa pri nas - opisoval Ryan oziroma Gridlok, kot ga pozna svet drum and bassa. Sicer prihaja iz San Francisca (izvorno s Floride) in se ravno te dni seli na Nizozemsko, ker iz Amerike ne more več normalno del(ov)ati; številni leti v tujino s tujimi letalskimi družbami ga uvrščajo v prvi razred sumljivih potnikov, povezovanje s teroristi pa mu je znano tudi v evropskem kontekstu, kjer ga v pogovorih pogosto poštempljajo za še enega Američana in nato posluša o Bushu in se smeji Boratovim potegavščinam Američanov ter jih tudi sam citira.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

dr.um

 |  Mladina 41  |  Kultura  |  Plošča

Ilegalni Gridlok

Ilegalni Gridlok
© Luka Novak

"Po zadnji zadevi na Heathrowu se je vse spremenilo. Tako, kot je bil sprememba enajsti september, tako je bilo tudi to s Heathrowom. Ko sem zdaj po pristanku na Dunaju odprl svoje torbe s ploščami, sem ugotovil, da nam je neko kvazineodvisno podjetje - brez naše prisotnosti - v ZDA preiskalo prtljago in pustilo kartonček, da smo bili pregledani. To je bil zaključni udarec - CD-ji so opraskani in plošče sfukane. State of fear," je košček sodobne ameriške realnosti v petek - na predvečer nastopa pri nas - opisoval Ryan oziroma Gridlok, kot ga pozna svet drum and bassa. Sicer prihaja iz San Francisca (izvorno s Floride) in se ravno te dni seli na Nizozemsko, ker iz Amerike ne more več normalno del(ov)ati; številni leti v tujino s tujimi letalskimi družbami ga uvrščajo v prvi razred sumljivih potnikov, povezovanje s teroristi pa mu je znano tudi v evropskem kontekstu, kjer ga v pogovorih pogosto poštempljajo za še enega Američana in nato posluša o Bushu in se smeji Boratovim potegavščinam Američanov ter jih tudi sam citira.

Manj šaljiva pa je njegova refleksija albuma, ki je tolikanj političen, kot še ni bil drum and bass album. Od naslovov albuma in komadov (Wake up z MC-jem Dinom, Fingerprints, mračnjaški Hollywood z El Hornetom iz Penduluma, pa London's Burning z Dom and Rolandom, Flamethrower z Echom in Upbeats, Hidden Threat in Witchhunt ...) ter uvodnega sporočila "The system the man has created has failed" se vleče refleksija dežele, ki je v šestih letih spremenila obličje. "I take my shit political, ga pač republikanci ne bodo uporabili v predvolilnih spotih," ironično navrže ob opazki, da njegovo poslovilno delo pred selitvijo v Evropo ne bo priljubljeno poslušalsko gradivo pri Schwarzeneggerju ali mlajšem Bushu. "Ameriko bo razfukalo, zato odhajam," je izpovedal svoj nagon Kalifornijec iz dežele, kjer cene nepremičnin padajo, najemnine pa rastejo. In je skoraj več besed namenil promociji dokumentarnega filma Corporation, ki obdeluje ameriške multinacionalke od Nikeja do Starbucksa in prikazuje njihov psihološki profil, kot svojemu albumu. Če se ponavljajo dvajseta leta prejšnjega stoletja in beg ameriških umetnikov v (tokrat združeno) Evropo, smo z našim bodočim evrobratom dobili že do sedaj uveljavljenega producenta in DJ-ja, katerega založba Project 51 je renomirana in opremljena z naborom zvočno bolj zanimivih glasbenikov on- in tostran luže.

Break The System prinaša produkcijo najvišjega razreda, ki jo DJ svetovnega razpona in z več kot enim vrtenjem na teden, vsakič v drugem mestu in državi, na miksu s 16 zarezami v 43 minutah odpelje skozi izmaličeno skico temnice, v katero se je spremenila njegova domovina. Gridlok je iz osnove, skozi tale miks in komade, ki so že izšli na trojni vinilki (ter bodo na bojda dvojni CD-inačici), temačen, industrijsko zveneč, z basom, ki dobesedno vibrira lase, in saksofoni na sledi free-jazzerjev ali metalsko odzvanjajočimi kitarami sredi energične drum and bass jeze. Jeze z razlogom. Srhljivo.

+ + + + +