Postakopaliptična limonada

Puur

Razčetverjanje

Razčetverjanje
© Igor Škafar

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Razčetverjanje

Razčetverjanje
© Igor Škafar

Ko bi sklepali samo na temelju neverjetnega povpraševanja, zaradi katerega se je predstava Puur slavnega belgijskega koreografa Wima Vandekeybusa na še večjo škodo balkonske publike preselila iz Linhartove v Gallusovo dvorano, bi zaključili, da v prestolnici vlada hudo zanimanje za sodobni ples. Ker pa izkušnje kažejo povsem drugo sliko, bomo presežni obisk raje pripisali prodornosti obveščevalcev in promotorjev Cankarjevega doma. Kaj si je torej, tvegamo reči, da izjemoma, ogledala skoraj polna Gallusova dvorana, bo použita duhovna hrana priložnostne jedce napeljala k rednemu prehranjevanju v slovenskem hramu kulture? Upajmo da. Čeravno bi konjenica, ki je zopet zagrešila usodno napako in se pred ogledom ni pozanimala o dolžini predstave, na mestu presežnega ljudstva temeljito premislila, kdaj si zopet ogleda dvourno plesno epopejo, ki se je tokrat ponašala tudi z gledališkimi in filmskimi prvinami. Z gledališkimi, nalašč patetičnimi dialogi in monologi, s filmom, ki naj bi menda razkrival "ozadje" tistega, kar se dogaja na odru. In ozadje, ki ga razkriva amaterski film, v primerjavi s katerim bi veliko horrorjev, idejno in tehnično, obveljalo za vrhunske dosežke kinematografije, je karseda banalno in se v grobih črtah izpove v štoriji o postapokaliptični, izolirani skupnosti, ki razvija biološka orožja za zatiranje drugih in obenem redči lastne vrste, tudi z izpostavljanjem nemočne dece zverem. Na tem ozadju se potem odvijajo gibalne in plesne točke Vandekeybusove skupine Ultima Vez, nemalokrat z namenom, da izzovejo osuplost ali celo strah v parterju, in izbira je kar pestra, od tudi za občinstvo potencialno nevarnega podajanja palic oziroma kopij, trosenja kamnov ter vihtenja bremen do izmenjave telesnih tekočin, bičanja, inkvizicijskih prijemov, razkazovanja spolovil... Težava je le v tem, da se, morda tudi zaradi naivne zgodbe, povečini zdi, da so efekti tu le zaradi efektov samih in da je vse skupaj, ves spektakel, le izgovor, da Vandekeybus skozi usta igralcev prijavi nekaj usodnih resnic o sovraštvu, potlačitvi, reinkarnaciji. Do katerih pa lahko, če tenko poslušate, pridete tudi na Zaplani.

Izmenjava tekočin

Izmenjava tekočin
© Igor Škafar