Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 40  |  Kultura  |  Film

Deviški ples smrti

The Maiden Danced to Death, 2011

Slovenija kot product placement.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 40  |  Kultura  |  Film

Slovenija kot product placement.

Gotovo veste, kaj je to product placement: podjetje filmarjem plača, da ta ali oni njegov produkt vključi v film, da ga torej pokaže v filmu. Namesto da bi se v filmu pojavila reklama za ta produkt, se v filmu pojavi kar sam produkt. Recimo: BMW, Visa, L'Oréal, Ericsson, Heineken, Avis in Omega SA v bondiadi Jutri nikoli ne umre. Ali pa Sonyjevi telefoni, prenosniki in televizorji v bondiadi Casino Royale. In tako dalje. Slovenija je tako podjetje, ki tujim filmarjem plačuje, da jo pokažejo v svojih filmih. Vzemite le Deviški ples smrti, madžarski film, ki ga je koproducirala oz. sofinancirala tudi Slovenija.

Za začetek, to je zgodba o Istvanu (Endre Hules), madžarskem plesalcu, ki je pred dvajsetimi leti - še v času komunizma - zbežal iz Madžarske, zdaj pa se vrne, jasno, na veliko presenečenje vseh, predvsem njegovega brata Gyule (Zsolt László), ki z Mari (Bea Melkvi), svojo ženo, sicer nekdanjo Istvanovo muzo, ravno pripravlja plesno predstavo Deviški ples smrti, ki je finančno podhranjena - država je plesni skupini subvencijo zmanjšala. V kapitalizmu je huje, kot je bilo v komunizmu, pravi Gyula, ki mu Istvan - zdaj globalni promotor po imenu »Steve Court« - potem pojasni, da se je treba kapitalizmu prilagoditi: delo, delo in še enkrat delo, vztrajnost, železna disciplina, orientacija na trg, štadionska mentaliteta, poslovni načrt, marketing. Če ne plešeš s Hudičem, potem sploh ne plešeš - ali pa do smrti plešeš le v kaki zakotni restavraciji! Slovenski film hoče plesati, zato pleše s Hudičem ... ee, product placementom. Slovenija je madžarskim filmarjem plačala, da v Deviškem plesu smrti med kraji, ki jih bo na svoji turneji obiskala Istvanova plesna skupina, omenijo Ljubljano in da v vlogo očeta obeh bratov postavijo Borisa Cavazzo, ki je na Madžarsko zbežal pred Titom in ki s svojo družino govori slovensko. Kar je seveda obsceno: Slovenija - via Slovenski filmski sklad (po novem Slovenski filmski center) - mora plačati, da bi lahko slovenski igralec nastopil v tujem filmu, ki - kljub fotografiji velikega Vilmosa Zsigmonda, prisotnosti nekaterih h'woodskih znancev (Deborah Kara Unger, Stephen McHattie, Gil Bel-

lows) in patetičnim prepirom o tem, komu ali čemu je lažje lesti v rit, kapitalizmu ali komunizmu - izgleda le kot zakotna restavracija.

(Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.