Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 44  |  Kultura  |  Film

Tintin in njegove pustolovščine

The Adventures of Tintin, 2011
Steven Spielberg

Lov za izgubljenim zakladom.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 44  |  Kultura  |  Film

Lov za izgubljenim zakladom.

Tintin (Jamie Bell) izgleda kot mladi Indiana Jones: reporter, raziskovalec, pustolovec. Ko na sejmu v Bruslju kupi maketo ladje in ko se izkaže, da je v tej maketi »ključ« do davno izgubljenega zaklada, se - v družbi svojega psa Švrka in kapitana Haddocka (Andy Serkis) - zapodi okrog sveta, toda non-stop trip, ki ga po morju, zraku, cestah in puščavskih sipinah odpelje med divje motociklistične pregone in piratske bitke, mu kvarijo diabolični Saharin (Daniel Craig), mornarji, kriminalci, skrivnosti, viharji, tanki, cliffhangerji in interpolovca (Simon Pegg & Nick Frost), ki sta tako burleskna kot retro izgled tega reboota serije o Indiani Jonesu.

Tintin je trojna prelomnica. Prvič, to je prelomnica za Stevena Spielberga, ki je po letih vidne aseptičnosti spet ujel dan, svoj matinejski gusto, svoj ringelšpilski, cinefilski espri. Drugič, to je prelomnica za filme, posnete z motion-capture tehnologijo - liki so recimo v prejšnjih tovrstnih animacijah, predvsem Zemeckisovih (Polarni ekspres, Beowulf ipd.), izgledali mehanično in sterilno, občasno celo mrtvo (ali pa »mrtvooko«), tu pa čudežno oživijo, in sicer v vsej svoji fotorealistični izraznosti. In tretjič, to je prelomnica za vse tiste, ki so rasli na kultnih stripih o Tintinu in njegovih pustolovščinah - to, kar so do sedaj videli le v stripih, ki jih je ustvaril belgijski auteur Hergé, lahko zdaj vidijo v filmu. Za nekatere je bila to zmaga, pač dan, ki so ga čakali, drugi - puristi - pa so ekranizaciji ostro nasprotovali. Iz različnih razlogov: bodisi zato, ker so se bali, da jim bo film pokvaril spomine in uničil čarovnijo, ali pa zato, ker so imeli občutek, da so stripi o Tintinu bolj kinetični in bolj filmski od potencialnega filma. Strah je bil odveč. Ko gledate Tintina, imate namreč občutek, da je tudi Spielberg v ekranizaciji Tintina videl dan, ki ga je čakal. Ali bolje rečeno: stripi o Tintinu, ki so tako matinejsko vihravi, ringelšpilski in cliffhangerski kot Lov za izgubljenim zakladom, in digitalna motion-capture animacija (v 3D formatu), ki še v takem zaspancu prebudi manijaka, so mu omogočili, da je šel dlje, kot bi lahko šel v igranem filmu. In izkoristil je vsak trenutek - vsak milimeter, vsako vizualno priložnost, vsak detajl, vsako nevarnost, vsako vrstico, vsako vibracijo, vsako ekspresijo, vsako ironijo, vsako norost, vsako mladost - tistega »dlje«. Kot bi nam hotel pokazati, česa igrani film še vedno ne zmore.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.