Peter Petrovčič

 |  Mladina 1  |  Družba

Tajni nadzor …

… nad uporabniki glasbe

Ustava in številni zakoni urejajo postopke in pravice oseb, ki se znajdejo pod takšno ali drugačno obliko nadzora policije, varnostno-obveščevalnih služb, redarstev, različnih inšpektoratov … In sicer zato, ker je pošten postopek edino, kar upravičeno omogoča izrek kazni domnevnemu kršitelju. Tajni postopki so zaradi res redki in dovoljeni v izjemnih primerih, za najbolj zavržena kazniva dejanja in za primere, ko do podatkov ni mogoče priti drugače. Nadzor nad plačevanjem nadomestil za uporabo glasbe ne spada mednje, a se vseeno izvaja v tajnosti.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Peter Petrovčič

 |  Mladina 1  |  Družba

Ustava in številni zakoni urejajo postopke in pravice oseb, ki se znajdejo pod takšno ali drugačno obliko nadzora policije, varnostno-obveščevalnih služb, redarstev, različnih inšpektoratov … In sicer zato, ker je pošten postopek edino, kar upravičeno omogoča izrek kazni domnevnemu kršitelju. Tajni postopki so zaradi res redki in dovoljeni v izjemnih primerih, za najbolj zavržena kazniva dejanja in za primere, ko do podatkov ni mogoče priti drugače. Nadzor nad plačevanjem nadomestil za uporabo glasbe ne spada mednje, a se vseeno izvaja v tajnosti.

V združenju SAZAS pojasnjujejo, da ima njihov inšpektor pravico obiskati uporabnika, ki predvaja glasbo na javnem prostoru, nenapovedano, a se »mora pri tem predstaviti z veljavno identifikacijsko kartico in obrazložiti namen obiska«.

Pri drugem združenju IPF (kolektivni organizaciji za varstvo izvajalcev in proizvajalcev nosilcev zvoka) ravnajo drugače. Njihovi inšpektorji, »terenski zastopniki« izvajajo nadzor v istih klubih, lokalih, na istih koncertih in drugih prireditvah kot

SAZAS. Tudi oni terjajo nadomestilo za uporabo glasbe. Le da IPF-jevi inšpektorji »ogled« in »postopek« opravijo v tajnosti, uporabnik glasbe na dom dobi le položnico za plačilo nadomestila za predvajanje glasbe, stroškov inšpekcijskega nadzora in stroškov inšpektorja.

V Uradu za intelektualno lastnino, pojasnjujejo, da je treba biti pošten in pridobiti SAZAS-ovo dovoljenje za predvajanje, IPF-ju pa plačati nadomestilo za uporabo glasbe. Ker niso vsi pošteni »so inšpekcijski postopki potrebni in utemeljeni«. A se hkrati zavedajo, da področni zakon sploh ne predpisuje, kako naj bi kolektivne organizacije izvajale nadzor. »Strinjamo se z vami, da niso vsi načini izvajanja inšpekcijskega nadzora ustrezni,« dodajajo in kolektivnim organizacijam polagajo na srce, da bi morale »pri opravljanju nadzora upoštevati dobro poslovno prakso«.

Ker so kolektivne organizacije države v državi, ni nič čudnega, če so neodvisne tudi glede tega, kako bodo izvajale nadzorne postopke. Naloga države pa je, da poskrbi, da bodo pri delu ravnale v skladu s pravili igre, zapisanimi v zakonih in ustavi.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.