Ne drugi, ampak slepi tir?

Mag. Tomaž Ogrin, Ljubljana
MLADINA, št. 14, 3. 4. 2015

V pismu mag. Klemen Ponikvar, Slovenske železnice, Prometni institut Ljubljana komentira članek geografa Gašperja Kleča iz 12. številke Mladine. V tem komentarju najbolj izpade, ne kilometri, ampak navedba, da so hitrosti tovornih vlakov med vožnjo v povprečju okrog 70 km/h. Pred leti sem bil na prostorski konferenci o 2. tiru v Sežani. Predstavljen je bil projekt 2. tira za hitrosti do 160 km/h. Na moje vprašanje, ali bodo tako hitro vozili tudi tovorni vlaki, je bil odgovor, da oni pa 75 km/h. To se sklada s podatkom mag. Ponikvarja. Neodgovorjeno pa je ostalo vprašanje, zakaj pa potem proga za 160 km/h. Prosim mag. Ponikvarja za odgovor. Da je načrtovanje 2. tira za potniški promet s 160 km/h nesmiselno, je menda jasno. Ampak uradna video predstavitev 2. tira kaže ravno potniški vlak. Zakaj zavajanje? Logistika posameznika iz krajev ob obali do Divače je smiselna le po avtocesti. Razen, če bi se na primer 300 delavcev vsak dan vozilo iz Kopra v Divačo in nazaj, v službe (ki jih še dolgo ne bo) in nikamor drugam. Pa še tem bi bil prihod na peron bolj zamuden, kot, če od doma sedejo v avto in se odpeljejo direktno v Divačo. Po delu pa v bližnjo trgovino, naložijo v avto in nazaj direktno do doma.

Predvidevam, da je proga za 160 km/h precej dražja, kot tista za 70 km/h, ne glede na večji osni pritisk tovornih vlakov oziroma lokomotiv. Zakaj torej 160 km/h?

Drugo, doslej neodgovorjeno vprašanje kogarkoli iz železnice pa je, kam bo šla množica tovornih vlakov, kot posledica večje pogostosti po 2. tiru od sedanje frekvence, ko bo pripeljala v Divačo. Pa še 1. tir bi bil živ. Naprej od Divače je namreč ozko grlo, ki ne bo požrlo frekvence vlakov iz Kopra in od drugod. 2. tir se namreč opravičuje (utemeljuje) ravno z večjo frekvenco vlakov, da odpeljejo nakopičen tovor iz ladij. Divaški kolodvor navala tovornih vlakov iz Kopra in onih iz Ljubljane ne bo požrl, kljub njegovi preureditvi, kakršna se kaže. Ali ni boljša varianta Koper – Trst, tudi omenjena v isti številki Mladine? Za 75 mio evrov…

Mar je 2. tir Trojanski konj za še bistveno dražjo gradnjo tirov Divača – Ljubljana, ki bi prenesli 160 km/h? In, mag. Ponikvar, naj dodam še spremljajoče vprašanje, ko ste iz stroke: tir skozi Slovenijo za vlake do 250 km/h (verjetno z eno samo postajo – Ljubljana), ki se že dolgo vzporedno omenja. Ali se ta neumnost že načrtuje? Ali smo vendar povedali Evropi, da skozi Slovenijo teh vlakov ne bo? Da ne bomo držali rezervacije za tak koridor, ki bi majhno Slovenijo uničil, koristi pa nobene! Da bodo menda Portugalci lahko hitreje potovali v Ukrajino. Naj gredo skozi Avstrijo…

Draga bralka, dragi bralec. Kdor želi danes ohraniti trezno glavo, mora imeti dostop do kakovostnih informacij.
Svet je, žal, nasičen z informacijskim šumom, dobre in premišljene analize, komentarji, recenzije in napovedi pa so v Mladini dostopni zgolj naročnikom. Ta prispevek smo za vas izjemoma odklenili.
Naredite tudi vi kaj zase, postanite naš naročnik in preizkusite Mladinin učinek.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Glavni članek:

Ne drugi, ampak slepi tir?


Preberite tudi

Javna pamet

Jože Vogrinc: Priznajmo Palestince in Palestinke!

Mera dejanskega priznavanja suverenosti Palestine je odnos do njenih državljanov in državljank

Teden

Nedopustne grožnje

Pravnomočna obsodilna sodba zaradi grožnje novinarju Eriku Valenčiču 

Naslovna tema

Kje bo volivce iskal Vladimir Prebilič?

Upanje sredice