Ne drugi, ampak slepi tir?

V Mladini št. 13 pod člankom z naslovom »Ne drugi, ampak slepi tir?« mag. Tomaž Ogrin iz Ljubljane podaja vrsto vprašanj na gradnjo II. železniškega tira med Divačo in Koprom.

Dandanes se nobena nova železniška proga v Evropi (za mešani promet) ne gradi za hitrosti manjše od 160 km/h. Železnica lahko cestnemu prometu postane konkurenčnejša z višjimi potovalnimi hitrostmi, udobjem in pogostostjo voženj vlakov. V tovornem prometu hitrosti 160 km/h niso aktualne, saj vlečna sila lokomotive s hitrostjo zelo hitro pada, poleg tega hitro rastejo stroški energije za vleko vlaka. Najbolj ekonomične hitrosti tovornih vlakov se gibljejo pod 100 km/h, ob dejstvu, da tovorni vlak vozi konstantno, s čim manj postanki zaradi prometno-tehnoloških vzrokov (menjava lokomotive, čakanje na prost interval, ipd…).

V kolikor primerjamo vozne čase vlakov med novo (II. tir) in obstoječo progo Divača-Koper, se bodo pri potniških vlakih vozni časi skrajšali za okoli 30 minut, pri tovornih pa za okoli 40 minut. Postaja Divača je v fazi modernizacije in v prihodnje ne bo predstavljala težav pri prevozu potnikov in tovora. Prav tako je predvideno povečanje zmogljivosti na progi Ljubljana-Sežana. Dejstvo pa je, da se potreba po nadaljnjih investicijah v železniško infrastrukturo ne zaključi v Ljubljani, ampak se nadaljuje proti Jesenicam (gradnja II. tira) in Štajerski (zagotovitev osne kategorije D4, gradnja II. tira na odseku Maribor-Šentilj, ipd….)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.