Kritika / Čudesa

La meraviglie, 2014
Alice Rohwacher

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 17, 24. 4. 2015

za +

Zadnji komunisti.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 17, 24. 4. 2015

za +

Zadnji komunisti.

Kako preživeti v svetu, ki je počečkan s sloganom “alternative ni”? Čebele so edina ekonomija ruralne, zelo tradicionalne, revne italijansko-nemške družine, ki živi nekje med Umbrijo in Toskano.

Oče, mati, štiri hčerke in pridruženi fant so samozadostna skupnost, neke vrste egalitarna, tako rekoč komunistična utopija, komuna, v katero pa vdre resničnost, in to v vseh smislih. Najprej je tu protagonistka, 12-letna Gelsomina (Maria Alexandra Lungu), v odsotnosti moških potomcev bodoča “gospodarica”, ki pa je ravno sredi ritualnega zorenja, kar pomeni, da je ravno sredi “formativnega” poletja, ko se bo odločila, kam bo odrasla – v tradicijo ali modernost. Potem je tu čebelarstvo oz. pridelovanje medu, ki ga bodo nove regulacije tako modernizirale, da bo Gelsominina družina še težje preživela. In končno je tu še ultimativna resničnost, televizijski resničnostni šov “Podeželska čudesa”, ki ga vodi Monica Bellucci in v katerem družine igrajo “avtentične”, “tradicionalne”, “etruščanske” družine, pač arhaično eksotiko, ki odmira in izginja – in igrajo jih na vse mogoče in nemogoče izmišljene, groteskne, ponižujoče načine. Gelsomina vidi v tem zadnjo priložnost za socialno preživetje družine – alternativa je, da se stisnejo drug k drugemu in umrejo od revščine, lakote, deklasiranosti. Čudesa, čudovito vsakdanja, skoraj fellinijevsko, karnevalsko neorealistična (Grand Prix žirije na lanskem Cannesu), pokažejo, kako kapitalizem trga življenje (in družine), kako ubija alternative in kako resničnostni šovi postajajo edini socialni transferji neoliberalne države, kar ste lahko videli že v – prav tako italijanski – Resničnosti, v kateri je imel resničnostni šov status čudeža, božje intervencije. Tako kot Indijci niso potrebovali socialne države, ker so imeli “čudežno” in “čudodelno” mater Terezo, tudi mi socialne države ne potrebujemo več, ker imamo “čudežne” in “čudodelne” resničnostne šove.

(štarta 30. aprila)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

»Izraela ni napadla tuja država«

IZJAVA DNEVA

Kultura

Konec MTV-ja

Prva 24-urna glasbena TV postaja na svetu po 40 letih ukinja pet programov v Veliki Britaniji. Sledile bodo Francija, Avstralija in na Poljska. 

»To izgleda kot druga svetovna vojna!«

Zakaj se je Trump nad antifašiste spravil z vojsko