Film / Slovenija, Avstralija in jutri ves svet

Slovenija, Avstralija in jutri ves svet, 2017, Marko Naberšnik

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 48, 1. 12. 2017

zadržan +

Vse je naprodaj.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 48, 1. 12. 2017

zadržan +

Vse je naprodaj.

Anton Komat v knjigi Zemlja voda seme opozarja, da ima Slovenija največjo površino nakupovalnih središč na prebivalca v Evropski uniji. In Marko Naberšnik mu v filmu Slovenija, Avstralija in jutri ves svet prikima – Slovenija je postala nacija prodajalcev. Štiričlanska družinica, ki nežno, navidez idilično živi pod Pohorjem, ima hude težave: sin, še otrok, hoče na Pohorje ali pa vsaj v Ameriko, hči potrebuje 50 evrov za valeto, toda mamika (Minca Lorenci), nekoč prodajalka, je brezposelna, medtem ko je atek (Jure Ivanušič), sicer tehnik v neki strojni tovarni, tik pred tem, da ga odpustijo. »Prvi šus odpuščanja« bo morda preživel, drugega ne. Delavci so le strošek, slišimo.

Še dobro, da imajo ostarelega soseda (Vlado Novak), ki nenehno telovadi, da bi bil konkurenčen, in še dobro, da ima sosed sina (Aljoša Ternovšek), ki je prvak mrežne prodaje, zvezdnik Kozmike, »podjetja za poslovne priložnosti«, tako da obupanima sosedoma, Borisu in Vesni (ateku in mamiki), hitro ponudi »korak naprej v življenju«, »korak k uspehu«, kar ju pripelje na seminarje mrežne prodaje, kjer se mojstrita v predstavitvah izdelkov, kot je vodni sesalec (»usklajen z evropsko direktivo«), kjer ju čaka »spomladansko čiščenje glave« (»Prisluhni sebi«), kjer ju zapeljujejo s citati iz Botra (»Prijatelje imej blizu, sovražnike pa še bližje«) in kjer jima možgane perejo z neoliberalnimi orgazmi (»drug drugemu smo tekmeci«, »če hočeš ti napredovati, mora nekdo nazadovati«, »ne moremo vsi zmagovati«).

Boris se prelevi v mrežnega prodajalca – »magične« izdelke skuša najprej prodati sodelavcu, prijatelju, obupancu kot on. Na koncu jih bo verjetno prodajal sebi. Samo da bo kaj prodal. Vesni mrežna prodaja ne leži, a kljub temu postane prodajalka – v »navadni« trgovini. V Sloveniji lahko postaneš le še prodajalec. Ko te odpustijo, postaneš prodajalec. In ko umreš, ne greš v nebesa, temveč na boljše – v nakupovalni center. Naberšnikov film je tipičen za te čase: ne more brez časopisnih naslovnic, ne more brez televizijskega navdušenja nad svojim žurnalizmom, ne more brez elit, ki pohujšujejo male ljudi, ne more brez vzvišenosti nad parveniji, ki so že itak karikature, ne more brez moraliziranja na prvo žogo, ne more brez komikov v epizodnih vlogah (Tadej Toš, Bojan Emeršič, Jernej Kuntner), zlahka pa preskoči tretje dejanje (kaj se zgodi, ko so Slovenci drug drugemu le še tržne niše in ko postane vse naprodaj?), ki pritiče tako šolskim filmom, kot je Naberšnikov.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Nacistične tablice

Na slovenskih cestah lahko opazimo registrske tablice z neonacističnimi sporočili

TV komentar

Dovolj Pričevalcev

Naj si jih šefi TV Slovenija vrtijo doma, lahko na kavč in čaj povabijo kar Jožeta Možino

Priprave na vojno

ZDA obnavljajo opuščeno vojaško oporišče v Tihem oceanu